جف نوریس، متخصص ناسا به تیم واقعیت افزوده اپل اضافه شد

جف نوریس Jeff Norris

جف نوریس، متخصص ناسا به تیم واقعیت افزوده اپل اضافه شد

ظاهرا اوایل امسال یک متخصص ناسا به نام جف نوریس (Jeff Norris) به استخدام اپل درآمده و هم اکنون به عنوان رهبر تیم واقعیت افزوده اپل مشغول فعالیت است.

طی ماه‌های گذشته ما بارهای متمادی بدین قضیه اشاره کرده‌ایم که اپل به دنبال حضوری فعال در دنیای واقعیت افزوده (AR) است. این شکی نیست که در کوپرتینو یک تیم قدرتمند مشغول کار بر روی این تکنولوژی هستند، به خصوص آن که گمانه زنی‌ها حاکی از عرضه عینک واقعیت افزوده اپل در آینده‌ای نزدیک است. یک گزارش جدید نیز نشان ادعا می‌کند اپل به دنبال جذب استعدادهایی از سراسر جهان، یک متخصص ناسا را اوایل امسال جذب کرده و از آن در راس مدیریت تیم واقعیت افزوده خود بهره می‌برد.

جف نوریس (Jeff Norris)، یک متخصص واقعیت افزوده ناسا است که از سال 1999 در این سازمان مشغول فعالیت بوده است. جف یک سرباز پیر در تکنولوژی های جدید است و موسس دفتر عملیات نوآوری در آزمایشگاه‌های ناسا است.پروژه‌ی ابزار واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای کنترل سفینه های فضایی و همچنین کنترل از راه دور ربات های فضایی توسعه پیدا کرده است. در زمان فعالیت وی در ناسا، یکی از پروژه‌های جف تولید هدست واقعیت افزوده برای دانشمندان این سازمان بر روی زمین بود که آن‌ها بتوانند تجربه‌ی حضور در مریخ را از راه دور کسب کنند. حالا او در حال کار بر روی تکنولوژیست که شاید در اختیار ده ها میلیون کاربر آیفون قرار گیرد. در زیر یک ویدیو از پروژه‌ی “Sidekick” را مشاهده خواهید کرد که تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را در اختیار فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی قرار می‌دهد.

واقعیت افزوده اپل

نوریس اینک به تیمی ملحق شده است که پیشتر توسط مایک راکول (Mike Rockwell)، مدیر شرکت Dolby Labs، هدایت می‌شد. راکول با هدایت این تیم موفق به تولید عینک واقعیت افزوده اپل و مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با آن شده بود. تیم کوک مدیرعامل اپل نیز همچنین آینده‌ی بزرگی را در این فناوری می‌بیند و در حالی که شاید به عقیده‌ی خیلی‌ها اپل در حال استراحت است، اما ظاهرا آن‌ها از اوایل سال جاری مشارکتی را نیز با کمپانی کارل زایس (Carl Zeiss)، غول لنزسازی دنیا آغاز کرده‌اند. با تمام این تفاسیر اپل با اضافه کردن این متخصص ناسا نشان داده است ک عزم راسخی را در راه جذب استعدادها دارد و برنامه‌ی بزرگی را در سر می‌پروراند.

1396-02-11

دیدگاهتان را بنویسید