خاک ماه از سال 2020 میلادی به صورت تجاری فروخته می‌شود

خاک ماه

خاک ماه از سال 2020 میلادی به صورت تجاری فروخته می‌شود

یک شرکت خصوصی به نام Moon Express قصد دارد در سال 2020 میلادی، اولین مراحل حفاری در قمر زمین را آغاز کند و خاک ماه را به صورت تجاری به فروش برساند.

قرار است تا سه سال آینده، اولین فعالیت حفاری در ماه توسط شرکت خصوصی مون اکسپرس (Moon Express) انجام شود. این شرکت تصمیم دارد در سال 2020 میلادی، صخره‌ها و خاک ماه را به مقر خود در ایالت فلوریدا آمریکا برساند. صاحبان این شرکت خصوصی می‌خواهند بر خلاف ماموریت‌های فضایی دولتی در آمریکا، روسیه و چین که بیشتر با هدف تحقیقاتی انجام می‌شود، خاک ماه را در زمین بفروشند.

خاک ماه

خاک ماه ارزشمندترین ماده بر روی زمین خواهد بود

باب ریچاردز، مدیر ارشد اجرایی شرکت مون اکسپرس در خصوص این پروژه می‌گوید:

به طور قطع به یقین، خاک ماه ارزشمندترین و نایاب‌ترین ماده بر روی زمین خواهد بود. ما قصد داریم پس از حفاری در ماه، بخشی از خاک قمر زمین را به تحقیقات علمی اختصاص دهیم اما هدف اصلی ما از این کار، فروش آن است.

شرکت خصوصی Moon Express در نظر دارد تا به نخستین شرکتی تبدیل شود که دارایی‌های تجاری را از فضا به زمین می‌آورد. البته در کنار مون اکسپرس، چند استارت آپ دیگر نیز در حال توسعه طرح‌هایی برای حفاری در ماه و شهاب‌سنگ‌ها و سیارک‌ها هستند و هنوز مشخص نیست این پروژه‌ها در چه زمانی به مرحله عملیاتی خواهند رسید. همچنین مقادیر زیادی از نوعی سوخت آینده‌نگرانه به نام هلیوم 3 در ماه وجود دارد. به گفته محققان، حجم این ماده به اندازه‌ای زیاد است که می‌تواند تمامی سوخت کره زمین را تا 3 هزار سال آینده تامین کند؛ البته به شرطی که دانشمندان موفق شوند فناوری استفاده از آن را تولید کنند.

1396-03-09

دیدگاهتان را بنویسید