خریداری لوتوس توسط جیلی ؛ خودروهای لوتوس دیگر در چین تولید می‌شوند

خرید لوتوس توسط جیلی

خریداری لوتوس توسط جیلی ؛ خودروهای لوتوس دیگر در چین تولید می‌شوند

جیلی پس از کمپانی ولوو موفق به خریداری شرکت بریتانیایی لوتوس و شرکت مادر آن پروتون شد. حال گفته میشود قرار است اتومبیل های لوتوس نیز در چین به تولید برسند تا جیلی همچنان به جذب قدرت بیشتر ادامه دهد.

کمپانی خودروسازی چینی جیلی روز به روز در حال گسترش است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک آن‌ها به شرکت نخست سازنده خودرو در این کشور نیز تبدیل شوند. آن‌ها پس از خرید کمپانی سوئدی وولو به سمت شرکت شکست خورده لوتوس عظیمت کردند و سرانجام موفق به خرید آن شدند. حال به نظر می‌رسد خط تولید اتومبیل های لوتوس نیز به کشور چین انتقال پیدا خواهد کرد.

لی شافو مدیرعامل کمپانی جیلی عنوان کرده است که دو کمپانی لوتوس و شرکت مادر آن پروتون، با مونتاژ محصولاتشان در چین، به زودی به قدرت واقعی خود دست پیدا خواهند کرد. البته آقای شافو هیچ اشاره‌ی خاصی به یک محصول یا خانواده‌ای از محصولات نکرده است و به همین حرف بسنده کرده است.

لوتوس پس از 20 سال سرانجام توسط کمپانی چینی جیلی خریداری شد، زیرا جایگاه آن در بازار بریتانیا نیز دیگر مشخص شده بود و فروش آن‌ها طی سالیان اخیر با تزلزل همراه بوده است. اگر چه هنوز تولید یک مدل یا مدل‌هایی خاص تایید نشده است، اما از آنجایی که حتی ولوو اس 90 نیز اواخر سال گذشته میلادی در چین به تولید رسید، پس قطعا می‌توان گفت که جیلی هزینه کمی را برای تولید اتومبیل‌های خارجی در کشورش پرداخت می‌کند که با توجه به هزینه‌های مالیاتی کم چین، نتیجه سوددهی هرچه بیشتر از فروش محصول خواهد بود. با وجود پتانسیل بالای تولید در چین، انتظار می‌رود مرکز لوتوس همچنان در انگلستان باقی بماند؛ همانطور که ولوو نیز پس از خریداری شدن توسط جیلی در گوتنبورگ سوئد باقی ماند.

آیا جیلی نخستین خودرو شاسی بلند لوتوس را تولید می‌کند؟

آقای شافو همچنین عنوان کرده است که جیلی از اطلاعات هوش مصنوعی تازه به دست آمدهبرای تقویت برندهای لوتوس و پروتون استفاده کرده است، زیرا آن‌ها می‌توانند با استفاده از تجربه و دانش پروتون برای تسخیر بازار آسیای جنوب شرقی استفاده کنند. این کارخانه چینی احتمالا قصد دارد برای نخستین بار نخستین اتومبیل شاسی بلند برند لوتوس را روانه بازار کند. همچنین بازار کم رنگتر لوتوس از ولوو می‌تواند در این تصمیم گیری نقش مهمی داشته باشد و همه چیز به یکباره تغییر کند!

1396-04-03

دیدگاهتان را بنویسید