دانشمندان پی برده‌اند روده بند در بدن انسان یک ارگان مستقل است!

روده بند

پنجره‌ای جدید رو به دانش پزشکی ؛ ارگان جدیدی در بدن انسان کشف شد

برای قرن‌های متمادی، روده‌ بند یا میان‌ روده که روده را به شکم متصل می‌کند، به عنوان یک گروه از ساختارهای مجزا در دستگاه گوارش شناخته می‌شد. این قسمت از بدن همواره بخش خاصی نبوده و پزشکان توجه زیادی به آن نداشته‌اند، با این حال دنیای پزشکی اخیرا عقیده خود را درباره آن تغییر داده است. دانشمندان اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که روده‌ بند به عنوان یک نهاد منسجم شناخته شده و در واقع یک ارگان جداگانه به شمار می‌رود. با این کشف، باید به دیگر اجزا و ارگان‌های بدن، روده بند را  نیز اضافه کرد.

نخستین یافته‌های دانشمندان ابتدا، به کشف طبیعت مداوم و پیش‌رونده‌ی روده بند با انجام آزمایشات میکروسکوپی در سال 2012 ختم شد، اما در سال‌های گذشته رفته‌رفته عقیده محققین درباره این بخش از بدن عوض شده است. برای ارگان خطاب‌‎کردن یک بخش از بدن موجودات زنده، باید فعالیتی مهم هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی مشاهده شود. با توجه به این موضوع و با انجام آزمایشات‌ مداوم در سطح میکروسکوپ، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ماموریت‌های روده بند در بدن انسان به اندازه‌ای هست تا آن را به عنوان یک ارگان بشناسیم.

وظیفه روده بند در بدن دقیقا چیست؟

در نطر داشته باشید اکتشاف جدید به این معنی نیست که اکنون جامعه علمی به طور کامل به وظایف روده بند در بدن پی برده است. در واقع از نقطه نظر پزشکی فاکتورهایی همانند تاثیر زیاد بر روی چرخه سلامت بدن و همچنین تاثیر بر روی دیگر اجزا وجود داشته و به این وسیله یک قسمت و یا بافت از بدن را ارگان خطاب می‎‌کنند. نباید فراموش کرد جامعه علمی باید این یافته بزرگ را هرچه زودتر در مطالب پزشکی وارد کرده و تعریف خود از روده بند را در تمامی کتاب‌ها به‌رو‌زرسانی کند، چرا که دانشجویان اکنون در سرتاسر دنیا مشغول یادگیری مباحثی مرتبط با آن هستند. اکنون با درک نحوه تعامل روده بند با سیستم گوارش و تاثیر مهم آن در این بخش، دانشمندان مطمئنا به زودی روش‌هایی کارآمد برای بهبود بیماری‌های گوارشی پیدا خواهند کرد.

1395-10-17

دیدگاهتان را بنویسید