در آپدیت جدید گوگل کروم میزان استفاده از حافظه رم نصف خواهد شد

آپدیت جدید گوگل کروم

در آپدیت جدید گوگل کروم میزان استفاده از حافظه رم نصف خواهد شد

تیم کرومیوم با جدیت در حال کار و تلاش است تا عملکرد مرورگر گوگل کروم را بهبود بخشد، به طوریکه در آپدیت جدید گوگل کروم میزان استفاده از حافظه رم نصف خواهد شد. با اعمال موتور جدید جاوااسکریپت بر روی کروم-نسخه 54، در سایت هایی که جاوااسکریپت سنگینی دارند میزان حافظه‌ی کمتری مصرف می شود.

با افزایش هرچه بیشتر سایت های اینترنتی و سرویس های آنلاین، مسئولیت سنگینی بر عهده مرورگرهای اینترنتی واگذار شده است، و نکته مهم اینجاست که این مرورگرها عملکرد مناسبی در استفاده از حافظه کامپیوتر ندارند.

مصرف 50 درصد رم کمتر در آپدیت جدید گوگل کروم

بر اساس آزمایشاتی که گوگل انجام داده است، وبسایتهایی مانند توییتر، یوتیوب، نیویورک تایمز، Reddit و Imgur به طور میانگین 50 درصد رم (RAM) کمتری مصرف می کنند؛ که پیشرفتی مهم و قابل توجه است.

شاید این آپدیت برای شما چندان محسوس نباشد اگر حافظه کامپیوتر شما عالی است و یا مرتباً تب‌های مرورگرتان را می بندید. اما اگر از موبایل‌هایی با رم پایین استفاده می کنید، یا اینکه در مرورگرتان معمولا چندین تب باز است، حتما از شنیدن این خبر و کاهش یک بار اضافی از روی سیستمتان خوشحال خواهید شد.

در حالیکه این یک اقدامی بسیار درست و مناسب است، اما تیم کرومیوم دست بردار نیست و امیدوار است در آینده و در آپدیت های جدید بتواند باعث صرفه جویی بیشتر در استفاده از حافظه رم شود. این اقدامات بیشتر برای دستگاه هایی است که حافظه‌ای کمتر از 1 گیگابایت دارند.

نسخه پایدار و نهایی گوگل کروم در 16 آذر (6 دسامبر) منتشر می شود. اگر نمی توانید تا آن موقع صبر کنید می توانید از نسخه بتا (آزمایشی) آن استفاده کنید که چند هفته زودتر منتشر شده است و شامل تغییرات جدید است. البته اگر قصد استفاده از نسخه بتا گوگل کروم را دارید باید توجه کنید که ممکن است دارای باگ و اشکالاتی باشد.

1395-07-20

دیدگاهتان را بنویسید