در عشق و تجارت، اعتماد حرف اول و آخر را می‌زند

اعتماد همان چیزی است که روابط بر پایه و اساس آن شکل می‌گیرند. شما همان کاری را انجام خواهید داد که قبلاً در مورد انجامش صحبت کرده‌اید. شما همان زمانی درجایی حضور پیدا خواهید کرد که قبلاً آن را تعیین کرده‌اید. شما حدومرزها را رعایت خواهید کرد.
همان‌طور که این قضیه در مورد دوستان و عزیزان شما صادق است در مورد مشتریانتان نیز به همین‌گونه است. این روزها برندها بیشتر از هر زمان دیگری به اطلاعات مشتریان دسترسی دارند. تحقیق جدیدی که توسط شرکت بازرگانی فناوری SDL صورت گرفته نشان می‌دهد که دوسوم بزرگ‌سالان نگران این مسئله هستند که بازرگانان چگونه از این اطلاعات استفاده خواهند کرد. نکته مهم در مورد اعتماد این است که اگر برای به دست آوردنش یک‌عمر فعالیت باید کرد، برای از دست دادنش فقط یک‌لحظه کافی است. بر اساس این تحقیق که شامل ۴۰۰۰ مصرف‌کننده در ایالات‌متحده، انگلستان و استرالیا می‌شد، از هر پنج پاسخگو به سؤال مطرح‌شده، چهار نفر اذعان داشتند که مایل‌اند اطلاعات خود را در اختیار یک برند قابل‌اعتماد بگذارند.
مارک لنکستر مدیرعامل و مؤسس SDL در بیانیه‌ای اذعان داشت:«بازرگانان و برندها برای موفقیت باید این اعتماد را به دست آورند. آن‌ها باید این اطمینان را بدهند که اطلاعات مشتریان را برای ارائه خدمات بهتر به آن‌ها استفاده می‌کنند و برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مشتریان دلیل قانع‌کننده‌ای برای آن‌ها داشته باشند. بازرگانانی که نگرانی مشتریان بابت حفظ حریم خصوصی‌شان را درک می‌کنند و اطلاعات آن‌ها را خردمندانه استفاده می‌کنند با این کار، مشتریان را به‌شدت وابسته به خود می‌کنند».
مشتریان قدیمی نسبت به اشتراک اطلاعات شخصی خود با برندها بیشتر نگران هستند. درحالی‌که مصرف‌کننده‌ها نسبت به سؤالاتی که در مورد سن، جنسیت و درآمد آن‌ها پرسیده می‌شود به‌راحتی پاسخگو هستند اما در مقابل سؤالاتی که درباره دوستان، خانواده و بیمه تأمین اجتماعی آن‌ها پرسیده می‌شود دست و پای خود را گم می‌کنند. همچنین گزارش‌شده که مشتریان از اینکه برندها از فعالیت آن‌ها در درون‌گوشی‌های هوشمندشان مطلع شوند احساس ترس و نگرانی کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید