دستیار مجازی گوگل بر روی بیش از 200 میلیون دیوایس هوشمند خانگی نصب است

دستیار مجازی گوگل

دستیار مجازی گوگل بر روی بیش از 200 میلیون دیوایس هوشمند خانگی نصب است

دستیار مجازی گوگل هم اکنون بر روی بیش از 200 میلیون دیوایس هوشمند خانگی نصب شده است. Google Assistant بر روی تبلت ها و گوشی های اندرویدی و اغلب گجت های هوشمند نصب است.

دستیار مجازی گوگل برای نخستین بار در ماه مه سال 2016 معرفی شد، اما تا اکتبر همان سال عرضه نشده بود. گوگل این دستیار هوشمند را همزمان با عرضه نخستین نسل گوشی های پیکسل و اسپیکر گوگل هوم در اختیار کاربران قرار داد.

2 سال از این اتفاق گذشته است و آن بر روی تمامی دیوایس‌های اندرویدی نسخه اندروید 6 مارشمالو به بالا نصب شده، به صورت یک اپلیکیشن جداگانه به آیفون های اپل رفته و البته مجموعه‌ای از دیوایس های هوشمند خانگی از آن میزبانی می‌کنند. گوگل چند روز پیش در رویداد پیکسل 3 خود رسما تایید کرد که Google Assistant بر روی بیش از 200 میلیون دیوایس هوشمند که در خانه‌های کاربران است، نصب شده است. این دیوایس‌ها شامل 10 هزار نوع مختلف ساخته شده توسط 1000 سازنده مختلف نظیر نست، ال جی، لنوو، ویزیو و البته خود گوگل است.

گسترش ادامه‌دار دستیار مجازی گوگل

با توجه به این موفقیت، گوگل همچنان به بهبود تجربه کلی این دستگاه‌ها می‌پردازد. به طور خاص، کاربران در حال حاضر قادر به کنترل سایر دستگاه‌های سرگرم کننده مانند DIS.H Hooper DVR و نه تنها کروک کست‌ها از طریق اسپیکرهای گوگل هوم است. علاوه بر این، دستگاه‌های امنیت خانگی نیز همراه با دیوایس جدید گوگل هوم هاب تازه معرفی شده، از طریق دستیار مجازی گوگل مدیریت خواهند شد.

اگرچه محصولات متصل گوگل در حال حاضر در دسترس میلیون‌ها کاربر قرار دارند، این شرکت همچنان مایل است مشتریان بیشتری را جذب کند. به همین دلیل تایید شده است که ترموستات Nest Learning در سه مدل مختلف مشکی آینه‌ای، استیل جلا داده شده و رنجی عرضه می‌شود. برای کسانی که علاقه‌مند به راه حل‌های روشنایی هستند نیز یک Smart Light Startet Kit ارائه خواهد شد. این بسته شامل گوگل هوم مینی همراه با لامپ GE C-Life با قیمت 55 دلار است.

1397-07-21

دیدگاهتان را بنویسید