دستیار هوشمند سامسونگ در گلکسی اس 8 فرمان‌روایی می‌کند

دستیار هوشمند سامسونگ

دستیار هوشمند سامسونگ در گلکسی اس 8 فرمان‌روایی می‌کند

چند سالی است که به دستیار‌های هوشمند (Smart Assistants) در گوشی و تبلت‌های خود عادت کرده‌ایم؛ از سیری اپل گرفته تا دستیار هوشمند و حرفه‌ای گوگل در اندروید. حتی مایکروسافت نیز از این غافله عقب نمانده و کورتانا را برای ویندوز 10 خود معرفی کرد. اما در این میان دستیار هوشمند سامسونگ (S Voice) هرگز نتوانست رقابت نزدیکی با سرویس‌های مذکور داشته باشد. حالا نوبت یک تغییر است؛ تغییری بزرگ با پرچمدارانی درخشان.

چیزی تا رونمایی رسمی سامسونگ از دو گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) باقی نمانده است و کره‌ای‌ها به کمک سرویس Viv Labs، جدیدترین دستیار هوشمند سامسونگ را به همراه این محصولات رونمایی می‌کنند؛ اگر به خاطر داشته باشید، Viv Labs در طراحی سیری اپل نیز به اهالی کوپرتینو کمک کرده بود.

عبارت کوتاه شده Al – یعنی هوش مصنوعی (Artificial intelligence) – همیشه در تبلیغات این دستیارهای صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و صرفا یک بزرگنمایی تبلیغاتی به شمار می‌رود؛ چرا که این سرویس‌ها در واقع سیستم‌های صوتی شناسایی عبارات و جملات هستند و کارکرد محدودی در دریافت فرمان دارند. اما به نظر می‌رسد سامسونگ در طراحی دستیار هوشمند جدیدش با نام Bixby برنامه‌های ویژه‌ای در سر دارد. گفته می‌شود بیکس بای به صورت یکپارچه در رابط کاربری Galaxy S8، اپلیکیشن‌های متعدد و حتی برخی کاربرد‌های شبکه‌ای و اینترنتی آن گنجانده شده است.

این شایعه چندی پیش در وب‌سایت ایتالیایی سامسونگ تا حدی تایید شد. در این سند جدید منتشر شده نه تنها نام دستیار هوشمند سامسونگ ، بیکس بای ذکر شده است بلکه طبق آنچه مترجم گوگل بازگردانی کرده است «می‌توانید تمامی کارهای خود در رابط کاربری لمسی را به کمک فرمان‌های صوتی با Bixby پیگیری کنید.»

دستیار هوشمند سامسونگ

این سند خصوصی سامسونگ در وب‌سایت ایتالیایی آن حدود دو هفته پیش آپدیت شده است و به نظر می‌رسد تنها منحصر به گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن نیست. دستیار هوشمند سامسونگ احتمالا با پرچمداران جدید سری اس کره‌ای‌ها رونمایی شده و کم کم به دو سری گلکسی A و گلکسی J سامسونگ نیز خواهد رسید؛ البته در این زمینه هنوز مطمئن نیستیم.

اما در مورد نحوه عملکرد بیکس بای و دریافت فرمان‌های صوتی توسط آن هنوز هم باید صبر کنیم تا کارکرد آن در بررسی‌های ماه‌ آینده را ببینیم. با این حال سامسونگ بارها نشان داده در طراحی سیستم‌های نرم‌افزاری و هوشمند خود کمتر اشتباه می‌کند و باید منتظر یک غافلگیری بزرگ در گلکسی اس 8 این شرکت باشیم. نظر شما در مورد این خبر چیست؟

1395-12-25

دیدگاهتان را بنویسید