دلنوشته های یک مغز درگیر؛ بیت کوین در ایران و رمزارز ملی!

گاهی اوقات فکر می کنم چهار مورد از حواس پنج گانه ام کاملا اشتباه عمل می کنند و تمام این چهار حواس را حس شنوایی ام زیر سوال برده است! آنچه که می بینم و لمس می کنم و می چشم و حتی می بویم کاملا با آن چیزی که می شنوم متفاوت است. آینده ای که در حال حاضر با روند فعلی متصور هستم چیزی است در حدود شعب ابی‌طالب، اما چیزی که می شنوم، مقایسه سبک زندگی‌مان با سبک زندگی مردم محله ی بِوِرلی هیلز(beverly hills) است. البته تقریبا تمامی اطرافیان و مردم هم، آن چهار حواسشان مثل من عمل می کنند و جالب اینجاست که همگی فقط در قسمت شینداری مشکل داریم!

همه بدن ما خوبیم فقط

تکنولوژی بلاک چین و بیت کوین مهمان ناخونده ای بودند که پایشان را در کشور ما هم گذاشتند اما تا خواستند که پایشان را قلم کنند سریع پیشرفت کردند و پیش رفتند. همواره تمام تلاش ها شده تا به سرعت به سمت عقب و نابسامانی بشتابیم و از آنجا که حس می شد بیت کوین و بلاک چین، خللی در این مسیر ایجاد می کنند بنابراین در ابتدا با مخالفت رو به رو شد. سرمان درد می کند برای مخالفت اما دلایل مخالفت برای پذیرش بیت کوین و بلاک چین این بود: سری را که درد نمی کند دستمال نمی بندند.

اظهر من الشمس است که در تمامی جوانب و صنایع مختلف جزء پیشگامان هستیم(از خودروسازی گرفته تا اختلاس) و از آنجا که مردم و بهبود وضعیت زندگی‌شان در راس امور است، نیازی به وجود تکنولوژی جدید و دست و پا گیری مثل بلاک چین و بیت کوین در کشور حس نمی شد اما به هر حال کش و قوس ها برای عدم پذیرش بیت کوین و متعلقاتش راه به جایی نبرد و با بی میلی برخی از دوستان، قانونی در این راستا نوشته شد. خلاصه اقبال عمومی مردم و مشخص شدن ویژگی های مفید بیت کوین و بلاک چین به گونه ای پیش رفت که لازم شد دستمال ببندند!

ارز دیجیتال ماییم، بیت کوین ادامونو درمیاره

اتحاد و همدلی همیشه در خون ما ایرانی ها بوده و هست بنابراین در غیر متمرکز ترین فضا هم دوست داریم متمرکز باشیم، حالا کاری نداریم بلاک چین و بیت کوین غیر متمرکز هستند؛ ما همه دور هم جمع می شویم و یک رمزارز ملی می سازیم که بیت کوین جلویش لنگ بیندازد اما چیزی که از ارز دیجیتال ملی می دانیم و معرفی شده در حد عکس زیر است که خب جای شکرش باقیست که حداقل می دانیم قهوه ای تیره است:

رمزارز ملی

اینم هست اونم چشم

با وجود اینکه قانون گذاری ها در راستای بیت کوین و مبادلات ارزهای دیجیتال تا حدودی راهنمای فعالان این حوزه بوده اما گویا همه آن را مطالعه نکرده اند چون این میگه آره اون میگه نه! در رابطه‌ی بانک مرکزی و وزارت ارتباطات و کلا در هر رابطه دو طرفه ای، تفاهم اصل بسیار مهمی است اما گویا بانک مرکزی مهرش را به اجرا گذاشته و برخی از سایت هایی که در این فضا فعالیت می کنند را فیلتر کرده است. بعد در کمال شگفتی و سورپرایز شدنِ مشاعرمان، دانش بنیان می شوند! مگه میشه مگه داریم؟! ممنوع است ولی دانش بنیان! البته همواره هیجان و شگفتی باعث تکراری نشدن زندگی می شود که خدارو شکر به وفور آن را در تمامی بخش های زندگی مان عمیقا می چشیم و لمس می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید