دوربین TrueDepth آیفون ایکس می‌تواند برای ساخت انیمیشن سه بعدی استفاده شود

دوربین TrueDepth آیفون ایکس

دوربین TrueDepth آیفون ایکس می‌تواند برای ساخت انیمیشن سه بعدی استفاده شود

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آیفون ایکس، دوربین TrueDepth آن است. اما آیا می‌دانستید از این دوربین می‌توان برای ساخت انیمیشن سه بعدی نیز استفاده کرد؟ در یک ویدیو عملکرد آن را ببینید.

سیستم دوربین TrueDepth به کار رفته در آیفون ایکس، به کاربران اجازه می‌دهد تا به لطف فیس آی دی، گوشی خود را قفل‌گشایی کنند. با این حال به نظر می‌رسد سیستم مذکور حتی می‌تواند به عنوان یک موشن کپچر و حتی ساخت انیمیشن سه بعدی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این قابلیت توسط یک هنرمند VFX به نام Elisha Hung کشف شده است که در ویدیوی زیر نیز می‌توانید آن را مشاهده کنید.

ویدیو قدرت سه بعدی دوربین TrueDepth‌

 

برخلاف سیری و تاچ آی دی که اپل تنها همین چند هفته پیش درهای فضای کاری آن‌ها را بر روی توسعه دهندگان اپلیکیشن های شخص ثالث باز کرد، این کمپانی به توسعه دهندگان سیستم مش چهره‌ای را نیز ارائه کرده است که می‌تواند توسط قابلیت Animoji‌ یا همان اموجی های متحرک مورد استفاده قرار گیرد. Hung در ویدیویی که در بالا مشاهده می‌کنید نشان می‌دهد که اطلاعات می‌توانند توسط یک نرم افزار ویرایش سه بعدی تهیه شده و به یک فرمت قابل شناسایی تبدیل شود. نتیجه‌ی کار، یک انیمیشن سه بعدی خام خواهد شد.

دوربین TrueDepth پاسخگو به نیازهای ابتدایی انیمیشن سازها است

هرچند نتیجه به دست آمده توسط دوربین TrueDepth آیفون ایکس نمی‌تواند به خوبی محصولات بالارده بازار عمل کند، اما اگر نیازمند یک ضبط سریع از یک آبجکت و تبدیل آن به یک رندر سه بعدی و یا انیمیشن سه بعدی باشید، این سیستم می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیازهای شما باشد. ما مطمئن نیستیم که این یک افکت پیشبینی شده برای دوربین TrueDepth باشد، اما قطعا کشف فوق‌العاده‌ای توسط Hung‌ بوده است. ما انتظار داریم در آینده برنامه‌های بیشتر یا حتی بازی‌هایی مختص گوشی آیفون ایکس به انتشار برسند که می‌توانند از این مزیت استفاده کنند.

1396-08-27

دیدگاهتان را بنویسید