دو کارخانه جدید سامسونگ به منظور تامین پنل‌های OLED مورد نیاز اپل ساخته خواهند شد

دو کارخانه جدید سامسونگ

دو کارخانه جدید سامسونگ به منظور تامین پنل‌های OLED مورد نیاز اپل ساخته خواهند شد

دو کارخانه جدید سامسونگ به زودی تاسیس خواهند شد تا بلکه این غول کره‌ای بتواند به وعده خود برای تامین پنل‌های OLED مورد نیاز اپل به منظور استفاده در آیفون‌های جدید عمل کند.

با وجود رقابت میان سامسونگ و اپل در دنیای موبایل که روز به روز نیز جدی‌تر می‌شود، در پس پرده واقعیت‌های دیگری وجود دارند. سامسونگ و اپل به ترتیب در رتبه اول و دوم فروش گوشی موبایل در سراسر دنیا قرار دارند و همین موضوع رقابت میان آن‌ها را شدیدتر می‌کند. اما اپل به منظور تامین قطعات مورد نیاز برای ساخت هر آیفون به سامسونگ وابسته است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های برترین گوشی موبایل اپل در سال 2017 به مناسبت فرا رسیدن دهمین سالگرد معرفی نخستین آیفون، پنل صفحه نمایش متفاوت آن است. حال وظیفه تامین پنل OLED نمایشگر آیفون 8 بر عهده سامسونگ قرار دارد.

دو کارخانه جدید سامسونگ

با توجه به نرخ بالای تولید سالانه آیفون، اکنون سامسونگ با یک پروژه عظیم مواجه است. با در نظر گرفتن زمان معرفی و سپس زمان عرضه محصولات جدید اپل، می‌توان تخمین زد این شرکت کره‌ای باید در سال 2018 چیزی حدود 180 میلیون پنل OLED به اپل تحویل دهد. از آنجایی که بر اساس گفته‌های تحلیلگران، اپل حداقل تا چند سال آینده نیز به تامین پنل‌های نمایشگر مورد نیاز خود از سامسونگ ادامه خواهد داد، این برند کره‌ای باید چاره‌ای برای تامین نیاز اهالی کوپرتینو بیندیشد.

هزینه گزاف تاسیس دو کارخانه جدید سامسونگ

بر اساس جدیدترین گزارش‌هایی که از کره جنوبی به گوش می‌رسند، دو کارخانه جدید سامسونگ با هدف ساخت پنل‌های OLED، به زودی و با صرف هزینه حدود 21 میلیارد دلار تاسیس خواهند شد. مشتری اصلی سامسونگ مطمئنا اپل خواهد بود، اما بعید نیست تا شرکت‌های دیگر نیز تبدیل به مشتریان آن شوند. البته، نخستین پنل‌های تولید شده در این دو کارخانه تا پیش از رسیدن به سال 2019 عرضه نخواهند شد، اما انتظار می‌رود به محض راه‌اندازی آن‌ها به صورت رسمی و رسیدن به سقف تولید، هر ماه 270 هزار پنل OLED در تولید شوند.

1396-04-12

دیدگاهتان را بنویسید