رابط کاربری Unity 8 در اوبونتو 16.10 به‌صورت پیش‌فرض قرار نخواهد داشت!

رابط کاربری Unity 8 در اوبونتو 16.10 به‌صورت پیش‌فرض قرار نخواهد داشت

رابط کاربری Unity 8 در اوبونتو 16.10 به‌صورت پیش‌فرض قرار نخواهد داشت!

به‌زودی کنونیکال نسخه‌ی 16.10 اوبونتو را منتشر خواهد کرد. تا پیش‌ازاین همگی انتظار داشتیم که در این نسخه‌ی جدید شاهد رابط کاربری Unity 8 به‌صورت پیش‌فرض بر روی اوبونتو 16.10 باشیم؛ اما گویا تصمیم تیم توسعه‌ی اوبونتو تغییر کرده است.

طبق آخرین گزارش‌ها از تیم توسعه‌ی اوبونتو همچنان در اوبونتو 16.10 رابط کاربری Unity 7 به‌صورت پیش‌فرض قرار خواهد داشت. هم رابط کاربری Unity 8 و هم رابط Mir درحال‌توسعه هستند. آقای ویل کووک (Will Cooke) مدیر بخش رابط کاربری اوبونتو در این خصوص گفت:

اگرچه این رابط کاربری به‌صورت پیش‌فرض قرار نخواهد داشت، اما کاربرانی که شور و شوق زیادی برای تجربه‌ی آن دارند می‌توانند آن را در همان صفحه‌ی Login فعال کنند و از آن لذت ببرند؛ اما فراموش نکنید که رابط کاربری Unity 8 هنوز در مرحله‌ی توسعه است و به‌اندازه‌ی کافی ایستا نشده است.

چه چیزهایی را در نبود رابط کاربری Unity 8 انتظار داریم که در اوبونتو 16.10 قرار خواهد داشت؟

رابط کاربری Unity 8 و Mir در زمان انتشار اوبونتو 16.10 همچنان توسعه خواهند یافت و امید است در این مدت به‌اندازه‌ی کافی به بلوغ برسند تا بتوانیم در نسخه‌های بعدی اوبونتو از آن‌ها استفاده کنیم.

رابط کاربری Unity 7 در اوبونتو 16.10 ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت. از این ویژگی‌ها می‌توان مدیریت رایانه‌های چند-مانیتوره و مدیریت بهتر پنجره‌ها در نسخه‌ی دسکتاپ را نام برد.

سایر مواردی که انتظار داریم در اوبونتو 16.10 شاهد باشیم شامل موارد زیر هستند:

  • تغییر ابزار تولید رابط کاربری از QML به زبان برنامه‌نویسی ++C
  • بهبود تجربه‌ی کاربری از رابط کاربری Unity 7 در اوبونتو
  • پشتیبانی از Vulkan و Khronos در راه‌اندازها در رابط کاربری Mir
  • پشتیبانی بیشتر از بسته‌های Snap در Ubuntu Software Center
  • اضافه شدن منوهایی برای پشتیبانی از XApps در رابط کاربری Unity 8

نظر شما کاربران گجت نیوز در این خصوص چیست؟ کدام‌یک از این ویژگی‌ها برای شما اهمیت بیشتری دارند؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید