ربات استیکمن کمپانی دیزنی حرکات آکروباتیک انجام می‌دهد + ویدیو

ربات استیکمن کمپانی دیزنی حرکات آکروباتیک انجام می‌دهد+ویدیو

ربات استیکمن کمپانی دیزنی حرکات آکروباتیک انجام می‌دهد + ویدیو

ربات استیکمن (Stickman) محصولی از شرکت معروف دیزنی است که با جثه‌ای هم‌ارتفاع انسان‌، می‌تواند حرکات آکروباتیکی مانند پشتک زدن را اجرا کند؛ دیزنی به تازگی کلیپی از حرکات دیدنی این ربات منتشر کرده است.

ربات استیکمن (Stickman) یکی از تجهیزات رباتیک ساخته‌شده توسط قسمت تحقیقاتی کمپانی دیزنی است که در ویدیوی تازه منتشر شده از این شرکت،‌ حرکات آکروباتیک انجام می‌دهد. این ربات ارتفاعی تقریبا هم‌اندازه انسان‌ دارد و اسم استیکمن هم به دلیل جثه باریک و میله‌ای مانند آن انتخاب شده است.

در سال‌های اخیر شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف تلاش‌های زیادی برای توسعه تجهیزات رباتیک مختلف کرده‌اند و در کنار اقدامات شگفت‌انگیز کمپانی‌هایی مانند بوستون داینامیکس، از طرف شرکت‌هایی مانند دیزنی هم فعالیت‌هایی در این حوزه صورت گرفته است.

در ویدیو منتشرشده ربات استیکمن در ارتفاع 6 متری زمین در حال تاب خوردن است و پس از گذشت کمی زمان می‌بینیم که وسیله در قسمت انتهایی حرکتش به نوعی جمع می‌شود و سپس همانند آکروبات‌بازهای سیرک‌ها پشتک میزند.

طول این ربات حدودا دو متر است و سازندگان گفته‌اند که چنین اندازه‌ای از بلندی آکروبات‌بازها در زمانی که دست‌هایشان را به سمت بالا می‌گیرند،‌ الهام گرفته شده است.

اعلام شده که تعداد قابل‌توجهی حسگرهای درونی حرکتی و مسافت‌یاب‌های لیزری، در کنار نوعی دید کامپیوتری این امکان را فراهم کرده‌اند تا ربات دیزنی بتواند پشتک‌ها را انجام دهد و به آسانی بر روی زمین فرود بیاید. بدون مقدمه‌چینی بیشتر شما را به تماشای کلیپ پخش‌شده از سوی سازندگان این ربات جالب‌توجه دعوت می‌کنیم:

کلیپ پشتک زدن ربات استیکمن دیزنی

 

1397-03-04

دیدگاهتان را بنویسید