ربات پپر (Pepper) می‌تواند بازی "توپ و فنجان" را یاد بگیرد

ربات پپر

ربات پپر (Pepper) می‌تواند بازی “توپ و فنجان” را یاد بگیرد

از اولین ربات احساساتی دنیا چه می‌دانید؟ دو سال پیش بود که مهندسین ژاپنی از ربات هوشمند و توانمند پِپِر (Pepper – به معنی فلفل) با توانایی حدس زدن احساسات کاربران و پوشیدن لباس‌های زیبا، رونمایی کردند. حالا به نظر می‌رسد که توانایی یادگیری بازی‌های ساده نیز به قابلیت‌های ربات پپر اضافه شده است.

آیا توانایی رقابت با ربات پپر در بازی “توپ و فنجان” را دارید؟

در جدیدترین ویدیویی که از ربات پپر منتشر شده، سازندگان نشان داده‌اند که ربات کوچک و زیبای آنها قادر به یادگیری بازی توپ و فنجان، به صورت کاملا مجازی و هوشمند است. پیش از شروع یادگیری، آنها بازوی این ربات را به منظور راهنمایی کردن حرکت داده و به آن می‌فهمانند که با چرخاندن طناب، امکان قرار دادن توپ در فنجان وجود دارد. پس از آن، پپر را به حال خود رها می‌کنند تا این ربات با آزمون و خطا و انجام مکرر آن، در این بازی به درجه استادی برسد!

پس از 100 بار چرخاندن طناب، ربات پپر، این توانایی را داشت که بتواند هر بار بازی توپ و فنجان را درست انجام دهد. البته در طول این مدت، هر گاه که به چشمان پپر نگاه می‌کنید، با خود می‌گویید که این ربات هوشمند به صورت مخفیانه به شما نگاه می‌کند. شاید این نگاه از زاویه‌ای که ما به پپر نگاه می‌کنیم، کمی عصبانی‌کننده باشد.

به هر شکل، احتمالا همکاری IBM و پیاده کردن پلتفرم Watson بر روی ربات پپر، باعث اضافه شدن توانایی یادگیری بازی‌های ساده شده است. تصور می‌کنید چه بازی‌های دیگری وجود دارند که پپر می‌تواند آنها را یاد بگیرد؟

1395-07-05

دیدگاهتان را بنویسید