رونمایی گوگل از لپ تاپ HP Chromebook x360 11 G1 برای دانش آموزان

رونمایی گوگل از لپ تاپ HP Chromebook x360 11 G1 برای دانش آموزان

رونمایی گوگل از لپ تاپ HP Chromebook x360 11 G1 برای دانش آموزان

کمپانی های سازنده‌ی کروم بوک ها طی ماه‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که این سیستم های کامپیوتری بازخورد بهتری در مدارس و در میان دانش آموزان خواهند داشت و به نظر می‌رسد که مدارس و موسسات آموزشی، مکان ایده‌آلی برای فروش این دسته از لپ تاپ های مبتنی بر کروم خواهند بود. در همین راستا گوگل به تازگی از لپ تاپ HP Chromebook x360 11 G1 رونمایی کرده است.

رونمایی از این محصول جدید در ادامه‌ی موفقیت کروم بوک‌های این کمپانی در مدارس کشور سوئد انجام گرفته است و گوگل طی یک پست خبری که بر روی وبلاگ رسمی خود منتشر کرده، پرده‌برداری از لپت اپ HP Chromebook x360 11 G1 را به انجام رسانده است. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این لپ تاپ از دسته‌ی محصولاتی خواهد بود که طراحی منعطفی دارند و نمایشگر آنها با چرخش ۳۶۰ درجه بر روی یک محور متحرک، قابلیت ایفای نقش به صورت یک تبلت را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مشخصات لپ تاپ HP Chromebook x360 11 G1

رونمایی گوگل از لپتاپ HP Chromebook x360 11 G1 برای دانش آموزان

متاسفانه گوگل اطلاعات چندانی در رابطه با این مدل منتشر نکرده است و به غیر از این طراحی متحرک با قابلیت چرخش، شارژ از طریق کابل یو اس بی، برخورداری اختیاری از یک قلم استایلوس و یک دوربین برای تصویربرداری سلفی و مکالمه‌ی ویدیویی، صحبت چندانی از مشخصات فنی و نرم افزاری آن به میان نیامده است.

گفتنی است لپ تاپ HP Chromebook x360 11 G1 که تحت عنوان Education Edition و مخصوص دانش آموزان و دانشجویان عرضه شده است، احتمالا بر مبنای مدل HP ProBook x360 11 G1 که دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ پرو بوده، ساخته شده است. اگر بخواهیم مشخصاتی مشابه آن مدل از پرو بوک اچ پی را برای این کروم بوک جدید نیز متصور شویم، انتظار داریم که برخورداری از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع پنل‌های DDR3، پردازنده‌ی اینتل Celeron N3350 (و یا پردازنده‌ی پنتیوم N4200)، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی فلش و نمایشگر لمسی ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ به عنوان مشخصات اصلی سخت افزاری آن محسوب شود.

گفتنی است که هنوز قیمتی برای این مدل از کروم بوک‌های گوگل اعلام نشده و تاریخ آغاز عرضه‌ی آن نیز برای اواسط ماه آوریل برنامه‌ریزی شده است.

1395-12-15

دیدگاهتان را بنویسید