رویداد ملی چالش کلان داده ها | مهندسی داده

رویداد ملی چالش کلان داده ها

۱۳۹۶/۰۲/۲۴
اخبار و مقالات

نظر بدهید
301 مشاهده

مرکز تحقیقات مخابرات ایران، جدیدا بخشی را در حوزه کلان داده راه اندازی کرده است با نام طرح کلان داده ها که هدف آن این گونه ذکر شده است :

 کلان داده‌ها که منتج از پروژه “تدوین نقشه راه کلان داده‌ها” خواهد بود، با هدف آماده سازی‌‌‌ بستری مناسب جهت ایجاد و توسعه زیست بوم کلان داده‌ها در کشور و بهره گیری‌‌‌ از ارزش های‌‌‌ پنهان در کلان داده‌های‌‌‌ کشور اجرائی خواهد شد. این طرح در برگیرنده محورهائی است که هر یک از پروژه های مختلف تشکیل یافته و با اجرای آنها می توان با ارتقاء سطح دانش و فناوری بومی در حوزه کلان داده‌ها، ایجاد زیر ساختهای سخت افزاری و بسترهای نرم افزاری لازم برای ارائه خدمات کلان داده ها، ارائه خدمات کلان داده ها و حمایت از شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه کلان داده ها به ایجاد زیست بوم کلان داده ها در کشور کمک کرد.

این زیرگروه کلان داده مرکز تحقیقات مخابرات ایران، اقدام به برگزاری یک مسابقه آنلاین در سطح ملی نموده است که با عنوان «رویداد ملی چالش کلان داده ها» رونمایی شده است و از تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد سالجاری ، فرصت دارید تا در وب سایت EVAND‌ در تیم های یک یا دو نفره در این چالش، شرکت کنید.

.ub92a9ab81fe8ccc774dbc06c5aab712f { padding:0px; margin: 0; padding-top:1em!important; padding-bottom:1em!important; width:100%; display: block; font-weight:bold; background-color:#ECF0F1; border:0!important; border-left:4px solid #2980B9!important; box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -moz-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -o-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -webkit-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); text-decoration:none; } .ub92a9ab81fe8ccc774dbc06c5aab712f:active, .ub92a9ab81fe8ccc774dbc06c5aab712f:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; } .ub92a9ab81fe8ccc774dbc06c5aab712f { transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; } .ub92a9ab81fe8ccc774dbc06c5aab712f .ctaText { font-weight:bold; color:inherit; text-decoration:none; font-size: 16px; } .ub92a9ab81fe8ccc774dbc06c5aab712f .postTitle { color:#D35400; text-decoration: underline!important; font-size: 16px; } .ub92a9ab81fe8ccc774dbc06c5aab712f:hover .postTitle { text-decoration: underline!important; }

برای مطالعه :   معرفی سایت experfy – منبعی برای انجام و درخواست پروژه های تحلیل داده

توضیح مقدماتی مساله ای که یکماهه باید پاسخ مناسب برای آن بیابید از قرار زیر است :

با گسترش آی تی به عنوان زیرساختی استراتژیک در تمام بخش های جامعه، ایجاد مدلی برای پیش بینی مشکلات و جلوگیری از آن ها هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. چرا که به حداقل رساندن این مشکلات می تواند باعث بهبود کارایی و جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی در تمام مخاطبان شود. یکی از مسائل رایج در توسعه کسب و کارها، پیش بینی رفتار مشتریان است. کشف الگوهای رفتاری مشتریانی که ممکن است در دور بعد سرویس را تمدید نکنند و ما را ترک کنند از موضوعات مهمی است که میتواند سبب شناسایی مشکلات و بهبود کسب و کار شود. مدل­هایی که در حل این مسائل بدست می آید بصورت مشابه می­تواند برای کشف مشتریانی که به کسب و کار ما وفادار هستند یا ارزش بیشتری خلق می­کنند جهت ارائه خدمات ویژه و افزایش وفاداری آنها مورد استفاده قرار بگیرد.

.u7ac6a68c6f27dbe15a49504ac9a7458b { padding:0px; margin: 0; padding-top:1em!important; padding-bottom:1em!important; width:100%; display: block; font-weight:bold; background-color:#ECF0F1; border:0!important; border-left:4px solid #2980B9!important; box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -moz-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -o-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -webkit-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); text-decoration:none; } .u7ac6a68c6f27dbe15a49504ac9a7458b:active, .u7ac6a68c6f27dbe15a49504ac9a7458b:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; } .u7ac6a68c6f27dbe15a49504ac9a7458b { transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; } .u7ac6a68c6f27dbe15a49504ac9a7458b .ctaText { font-weight:bold; color:inherit; text-decoration:none; font-size: 16px; } .u7ac6a68c6f27dbe15a49504ac9a7458b .postTitle { color:#D35400; text-decoration: underline!important; font-size: 16px; } .u7ac6a68c6f27dbe15a49504ac9a7458b:hover .postTitle { text-decoration: underline!important; }

برای مطالعه :   طبقه بندی الگوریتم های مختلف یادگیری ماشین

….

در این چالش شما باید با استفاده از مدل پیش بینی خود، بر اساس داده های یک بازه زمانی مشخص احتمال لغو و یا تمدید سرویس توسط مشتری را در سررسید جاری تخمین بزنید. به عبارتی ورودی برنامه دادگان مربوط به تیکت ها و فاکتورهای سرویس های مجموعه ای از مشتریان است و خروجی آن باید احتمال تمدید سرویس در سررسید زمانی جاری باشد. برنامه شما در نهایت با برنامه ای که دیگر دوستان می نویسند رقابت خواهد کرد.

برنامه زمان بندی کلی این رویداد در تصویر زیر نمایش داده شده است:

برای مرکز تحقیقات مخابرات وطرح کلان داده های آن، آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم با برگزاری این گونه رویدادها، علاوه بر آشنا شدن جامعه تخصصی کشور با علم داده و ضرورت استفاده از آن در همه زمینه های زندگی، سطح داده کاوی و دانش داده ایران هم ارقاء‌ یابد.


۱۳۹۶-۰۲-۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *