رکورد بیشترین میزان مصرف انرژی های تجدید پذیر شکسته شد

رکورد بیشترین میزان مصرف انرژی های تجدید پذیر توسط آلمان شکسته شد

رکورد بیشترین میزان مصرف انرژی های تجدید پذیر توسط آلمان شکسته شد

کشور آلمان سرمایه‌گذاری‌های فراوانی بر روی منابع انرژی برگشت پذیر (Renewable Energy) انجام داده است؛ در ماه گذشته هم خبر رسید که این کشور موفق به شکستن رکورد بیشترین میزان مصرف انرژی های تجدید پذیر شده است.

در راستای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و منابع انرژی ضرر رسان به محیط زیست، بخش بزرگی از انرژی مصرفی آلمان از منابع بازگشت پذیر مختلف تامین می‌شود. این سیاست‌گذاری آلمان تا جایی پیش رفته است که در سی‌ام ماه آوریل گذشته، 85 درصد از نیاز روزانه کشور از منابع انرژی تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی، نیروگاه‌های بادی و هیدروالکتریک تامین شد. در همین رابطه، پاتریک گریچن (Patrick Graichen) از اعضای طرح انقلاب انرژی اگورا (Agora Energiewende)، در مصاحبه‌ای با وبسایت رینیو اِکونومی گفت:

در روز یکشنبه، سی‌ام ماه آوریل، بیشتر نیروگاه‌های زغال‌سنگ آلمان تعطیل بودند.

تصمیم‌گیری مسئولین کشور آلمان در مورد مصرف انرژی های تجدید پذیر بسیار جدی است و طبق صحبت‌های گریچن، استفاده روزانه 85 درصدی از انرژی‌های بازگشت پذیر تا سال 2030 برای آلمان کاملا عادی خواهد بود؛ همچنین برنامه‌ریزی‌های این کشور به گونه است که تا آن زمان، استفاده از موتورهای احتراقی ممنوع می‌شود. چشم‌انداز تعیین‌شده برای سال 2050 هم کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای آلمان تا 20 درصد میزان اندازه‌گیری شده در سال 1996 است.

آلمان در بحث مصرف انرژی های تجدید پذیر در دنیا پیشرو است

آلمان در زمینه مصرف انرژی های تجدید پذیر، در دنیا رتبه اول را دارد؛ از آنجایی که اهمیت استفاده از انرژی‌های پاک، روز به روز افزایش می‌یابد، دوستداران محیط زیست امیدوارند که سیاست‌گذاری‌های آلمان الگوی سایر کشورها قرار بگیرد.

1396-02-25

دیدگاهتان را بنویسید