ساخت یک باتری انعطاف پذیر که توسط آب شور شارژ‌ می‌شود

باتری انعطاف پذیر

ساخت یک باتری انعطاف پذیر که توسط آب شور شارژ‌ می‌شود

محققان موفق به ساخت یک باتری انعطاف پذیر شده‌اند که حتی با آب شور دریاها نیز شارژ‌ می‌شود. به نظر می‌رسد گجت های پوشیدنی جدیدی به لطف این باتری‌های جدید تولید خواهند شد.

مشکل مشترک بسیاری از باتری های محصولات مصرفی، سفت و سخت بودن آن‌ها و ثابت بودن شکل ظاهری آن است. همین ثابت بودن شکل آن‌ها باعث می‌شود زمانی که به بخش طراحی یک محصول می‌رسیم، با محدودیت‌هایی مواجه شویم. اگرچه در طول سال‌های اخیر برخی از کمپانی‌ها فعالیت‌های مثبتی را در این زمینه انجام داده‌اند و در تلاشند تا این محدودیت‌ها را از پیش روی بردارند.

با این حال به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور دیگر شاهد چنین محدودیت‌هایی نباشیم. بر اساس گزارشی منتشر شده توسط Chem، محققان موفق به ساخت یک باتری انعطاف پذیر شده‌اند که نه تنها قبلیت منعطف شدن را دارد، بلکه می‌تواند توسط آب شور نیز آن را شارژ‌ کرد. این امر می‌توان به نوع خود منجر به ایجاد انواع جدیدی از دیوایس‌ها و گجت‌های پوشیدنی شود که لزوما نیازی به سازگاری با طراحی باتری‌های سنتی نداشته باشند.

در این باتری انعطاف پذیر تازه ساخته شده، محققان دریافته‌اند که آن‌ها قادر خواهند بود بدون هرگونه ایجاد صدمه می‌توان باتری را بیش از 50 بار خم کرد. همچنین به نظر می‌رسد آن نسبت به نمونه‌های ساخته شده در گذشته ایمن‌تر باشد،‌زیرا به جای اینکه در تولید آن از مواد شیمیایی سمی استفاده شود از مایعات نسبتا بی‌ضرر نظیر آب شور استفاده شده است.

این باتری انعطاف پذیر از آب شور انرژی می‌گیرد

تا کنون محققان موفق به ایجاد دو نسخه از این باتری شده‌اند که یک مدل شبیه به کمربند است و دیگری شبیه به نانولوله کربنی است. آنها همچنین با راه حل‌های مختلفی نظیر سولفات سدیم (گاهی اوقات استفاده به عنوان یک ملین) و سالین باتری مذکور را مورد آزمایش قرار داده‌اند.

1396-05-23

دیدگاهتان را بنویسید