سامسونگ گلکسی اس 10 اولین گوشی پشتیبانی‌کننده از استاندارد UFS 3.0 خواهد بود

سامسونگ گلکسی اس 9

سامسونگ گلکسی اس 10 اولین گوشی پشتیبانی‌کننده از استاندارد UFS 3.0 خواهد بود

استاندارد UFS 3.0 سال جاری با هدف دو برابر کردن پهنای باند حافظه نسل قبلی رونمایی شد. طبق اخبار جدید، سامسونگ گلکسی اس 10 اولین گوشی هوشمندی است که از نسل جدید حافظه‌های فلش فوق سریع استفاده می‌کند.

بعد از معرفی استاندارد UFS 3.0 در سال جاری اعلام شد پهنای باند حافظه در آن نسبت به نسل قبل یعنی UFS 2.1 دو برابر شده است. در حال حاضر، UFS 2.1 استانداردی است که در حافظه‌های فلش به کار رفته درون گوشی های هوشمند رعایت می‌شود. با توجه به اخباری که به تازگی منتشر شده است، سامسونگ گلکسی اس 10 اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از سریع‌ترین نسل حافظه‌های فلش موجود تا امروز استفاده می‌کند.

استفاده از استاندارد UFS 3.0 در گلکسی اس 10

رییس بخش موبایل سامسونگ در جریان رویداد 4G/5G Summit کوالکام در سال جاری اعلام کرد این شرکت، اولین سری دستگاه‌های قدرت گرفته از حافظه‌های فلش پشتیبانی‌کننده از استاندارد UFS 3.0 را در نیمه‌ اول سال 2019 عرضه خواهد کرد. اگرچه وی به صورت مستقیم نامی از گلکسی اس 10 نبرد، اما می‌دانیم این گوشی نیز در همین بازه زمانی معرفی و عرضه شده و از طرفی سامسونگ با توجه به فرا رسیدن دهمین سال عرضه اولین گوشی سری S، می‌خواهد هر چه در چنته دارد درون این گوشی به کار ببرد.

انتطار می‌رود چند مدل مختلف از سامسونگ گلکسی اس 10 معرفی شود که یکی از آن‌ها، از اولین تراشه موبایل 5G دنیا یعنی اگزینوس 5100 قدرت می‌گیرد. بر اساس اخبار، این همان مدلی است که از حافظه فلش مجهز به استاندارد UFS 3.0 استفاده می‌کند.

پایین‌ترین مدل گلکسی اس 10 قرار است به 64 گیگابایت ظرفیت داخلی مجهز شود. از آنجایی که استاندارد UFS 3.0 برای حافظه‌های فلش 128 گیگابایتی و بیشتر در نظر گرفته شده، در این مدل خبری از نسل جدید حافظه‌های بسیار سریع نخواهد بود.

1397-08-03

دیدگاهتان را بنویسید