ساینا هاچ بک اتوماتیک ؛ خودروی جدید سایپا تا آخر سال می‌آید

ساینا هاچ بک اتوماتیک

ساینا هاچ بک اتوماتیک ؛ خودروی جدید سایپا تا آخر سال می‌آید

چند ماه پیش مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا، برنامه‌ی جدید این شرکت برای محصولات جدید خود را اعلام کرد و بر این اساس قرار شد تا خودروی ساینا هاچ بک اتوماتیک در اواخر سال جاری روانه‌ی بازار شود. سایپا در نظر دارد تا این خودرو را با قیمتی مناسب و قابل رقابت با سایر محصولات موجود در بازار عرضه کند.

به نظر می‌رسد که سایپا قصد دارد با عرضه‌ی خودروهای جدید، برند خود را به عنوان یکی از دو خودروساز بزرگ کشور بهتر از قبل معرفی کند و سهم بیشتری از بازار کشور را در دست بگیرد. ساینا هاچ بک اتوماتیک یکی از این محصولات است که با گیربکس CVT و چهار دنده‌ی اتوماتیک یا AMT در بازار عرضه خواهد شد. این خودرو تفاوت قیمت زیادی با مدل دنده‌ای ساینا نخواهد داشت و طبق شنیده‌ها قرار است با قیمت 32 میلیون تومان وارد بازار شود.

ساینا هاچ بک اتوماتیک

اکنون چند ماه از اعلام مدیرعامل سایپا گذشته و شنیده می‌شود که گیربکس اتوماتیک CVT بر روی ساینا هاچ بک نصب شده و این خودرو آماده‌ی عرضه تا پایان سال 95 است. البته هنوز شرکت خودروسازی سایپا به صورت رسمی این خبر را تایید نکرده و مدرکی مبنی بر مجهز شدن ساینا به گیربکس اتوماتیک پیوسته وجود ندارد.

امکانات و مشخصات ساینا هاچ بک اتوماتیک

ساینا، خودروی سواری تولید سایپاست که به طراحی نسل جدید یا فیس لیفت تیبا معروف شده است. این خودرو از یک پیشرانه‌ی 1.5 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ با قدرت 87 اسب بخار برخوردار است که این میزان قدرت با گشتاور 126 نیوتن‌متری به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در مدل دنده‌ای ساینا، یک گیربکس 5 دنده‌ی دستی وظیفه‌ی این فرایند را بر عهده دارد و قرار است تا در ساینا هاچ بک اتوماتیک شاهد حضور گیربکس اتوماتیک CVT باشیم.

ساینا هاچ بک اتوماتیک

ساینا از طراحی به‌روزتری نسبت به خودروی تیبا بهره می‌برد و امکاناتی مانند تنظیم ارتفاع چراغ، شیشه و آینه‌ی برقی، سنسور پارک عقب و سیستم تهویه‌ی اتوماتیک در آن قرار داده شده است.

1395-09-28

دیدگاهتان را بنویسید