سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلاری اپل بر روی پنل‌های اولد ال جی

پنل‌های اولد آیفون 8

سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلاری اپل بر روی پنل‌های اولد ال جی

کمپانی اپل برای تولید نمایشگر آیفون 8 خود چیزی در حدود 1.7 میلیارد دلار بر روی پنل‌های اولد ال جی سرمایه گذاری کرده است.

حدود اوایل خرداد ماه بود که گزارشی از سرمایه گذاری 4 تریلیون وون (3.5 میلیارد دلار) شرکت ال جی دیسپلی برای تولید پنل‌های اولد جدید در کره جنوبی حکایت می‌کرد، اما به نظر می‌رسد که این سرمایه‌گذاری هنگفت برای شروع به کار این پروژه کافی نبوده است، چراکه در گزارش‌های اخیر اعلام شده که این شرکت، 9.6 تریلیون وون (معادل 8.5 میلیارد دلار) برای توسعه کسب و کار تولید پنل‌های اولد خود اضافه کرده است. به اعتقاد تحلیلگران این حوزه، اپل در این تصمیم نقشی کلیدی داشته است.

این سرمایه‌گذاری به دو بخش مجزا مربوط است. 5 تریلیون وون از این مبلغ به بخش پنل‌های اولد موبایل ال جی دیسپلی تعلق دارد، در حالی که 4.8 تریلیون دیگر برای تجهیزات فعلی این شرکت برای محصولات بزرگتری مانند صفحه نمایش‌های تلویزیون استفاده می‌شود. با توجه به ذخایر نقدی ال جی دیسپلی که چیزی در حدود 7 تریلیون وون است، مجموع سرمایه‌گذاری 9.6 تریلیون وون کمی گیج کننده است.

اینجا همان جایی است که پای کمپانی اپل به میان می‌آید. اپل برای این موضوع حداقلی چیزی در حدود 2 تریلیون وون (حدود 1.8 میلیارد دلار) سرمایه گذاری کرده است.

شایعات همکاری بین اپل و ال جی برای مدتی است که در فضای مجازی منتشر می‌شود. در حالی که هر دو کمپانی از تایید کردن این همکاری امتناع می‌کنند، اما تحلیلگران صنعتی می‌گویند که اگر این همکاری بین این دو شرکت وجود نداشت، ال جی قادر نبود تا برنامه‌های خود را عملی کند.

با توجه به سرمایه گذاری زیاد اپل بر روی تولید پنل‌های اولد می‌توان پیش‌بینی کرد که اکثر محصولات تولیدی ال جی دیسپلی به این کمپانی تعلق خواهد داشت. با توجه به اینکه نمایشگرهای آیفون‌ 8 به صفحه نمایش اولد مجهز خواهند بود، اپل با کمبود شدید این نوع از صفحه نمایش مواجه شده و مسلما قصد دارد تا از وقوع چنین اتفاقی در آینده جلوگیری کند.

در واقع به گزارش برخی منابع مطلع داخلی، نتیجه این سرمایه ‌گذاری اپل یک خط تولید کاملا جدید برای ساخت پنل‌های اولد است که به طور کامل به آیفون‌های اپل اختصاص خواهد یافت.

1396-05-05

دیدگاهتان را بنویسید