سفر به مریخ در برنامه مدیر اپراتور تی موبایل هم قرار دارد !

سفر به مریخ

سفر به مریخ در برنامه مدیر اپراتور تی موبایل هم قرار دارد !

در نمایشگاه CES امسال بود که مدیر ارشد اجرایی اپراتور آمریکایی تی موبایل، John Legere در صحبتی بدون پرده اذعان داشت افرادی که به مریخ سفر می‌کنند، دیوانه‌وار به فکر استفاده و درک صنعت امواج بدون سیم خواهند بود. این صحبت‌ها زمانی ادامه پیدا کرد که تعداد فالوئرهای او در شبکه اجتماعی توییتر از مرز 3 میلیون نفر عبور کرد و مشخص شد که او نیز برنامه‌ای برای سفر به مریخ دارد. هر چند، برخی موانع وجود دارند که ممکن است برطرف کردن آنها کمی زمان‌بر باشد.

آیا برنامه سفر به مریخ مدیر شرکت تی موبایل می‌تواند همانند ایده ایلان ماسک عملی باشد؟

این در حالی‌ست که ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس به صورت رسمی تاریخ سفر به مریخ را سال 2018 اعلام کرده است. در این پروژه بزرگ، راکت Falcon Heavy همراه با کپسول حامل سرنشینان Dragon به سوی سیاره سرخ فرستاده خواهد شد و اگر همه چیز درست پیش برود، در سال 2024 می‌توانیم شاهد ارسال انسان‌های بیشتری باشیم. در نهایت، سال 2025 اولین زمان پیش‌بینی شده برای ارسال تعداد زیادی از انسان‌ها به سیاره سرخ اعلام شده است.

ماسک اذعان داشته که اگر مشکلی در برنامه‌های او مشکلی پیش نیاید، هزینه سفر به مریخ برای هر نفر تنها 200 هزار دلار خواهد بود که احتمالا این میزان، شامل هزینه بازگشت به زمین نیز خواهد شد. هر چند، هنوز مشخص نیست که اینترنت وای فای بیشتر به درد مسافران می‌خورد یا اینترنت همراه Gogo، اما در حالت خوش‌بینانه می‌توانیم مطمئن باشیم که اینترنتی وجود دارد.

سفر به مریخ

به هر شکل John Legere هم برنامه‌های خاص خود را برای ارسال مردم به مریخ دارد. شاید موانع فنی زیادی پیش روی او باشند اما تا اینجا، پست او بیش از 1 میلیون بار ری-توییت شده (برگزیده شده) است و این نشان می‌دهد که کاربران از طرحی که او برای سفر به مریخ دارد، استقبال خواهند کرد.

1395-07-21

دیدگاهتان را بنویسید