سفر ناسا به ماه پس از 45 سال با هدف استفاده از معادن این سیاره

سفر ناسا به ماه

سفر ناسا به ماه پس از 45 سال با هدف استفاده از معادن این سیاره

سازمان فضایی ناسا اعلام کرد که قصد دارد مجددا به ماه بازگردد و از ذخایر موجود در این کره استفاده کند. آخرین سفر ناسا به ماه 45 سال پیش یعنی در زمان ماموریت آپولو 17 اتفاق افتاده بود.

سازمان فضایی ناسا با انتشار یک اطلاعیه از شرکت‌های مختلف خواست تا طرح‌های خود را برای پرتاب فضاپیما و تجهیزات فنی مورد نیاز به منظور فرود متناوب آن‌ها در کره ماه ارائه کنند. از آخرین سفر ناسا به ماه یعنی ماموریت آپولو 17 حدود 45 سال می‌گذرد و این سازمان قصد دارد با سفر مجدد به قمر کره زمین، تحقیقات جدیدی را در مورد معادن موجود در آن انجام دهد.

سفر ناسا به ماه

ناسا اعلام کرد که می‌خواهد تا پایان سال 2018 میلادی خود را آماده سفرهای متعدد به ماه با هدف ارسال تجهیزات آزمایشگاهی و فنی به این کره کند. این سازمان از شرکت‌های مختلف خواست تا طرح‌های خود را تا تاریخ دوم ژوئن به ناسا ارسال کنند تا از میان آن‌ها، بهترین طرح برگزیده شود.

اهداف سفر ناسا به ماه

توماس زوربوچن (Thomas Zurbuchen)، مدیر بخش هدایت ماموریت‌های علمی ناسا در رابطه با این موضوع بیان کرد:

درخواست ما از شرکای تجاری‌مان برای ارسال ایده‌های مفید، قدم بسیار مهمی در جهت اکتشافات آینده در کره ماه و حتی فضای فراتر از آن خواهد بود. با وجود انجام ماموریت‌های مختلف اکتشافی و انسانی، ما همچنان معتقدیم که به تحقیقات بیشتری در ماه نیاز داریم.

سفر ناسا به ماه

به گفته مسئولان ناسا، طرح‌های ارائه شده باید روند اجرای پرتاب فضاپیما برای انتقال محموله‌های مختلف از زمین به ماه و برعکس را مشخص کنند. این سازمان فضایی قصد دارد با استفاده از این پروژه، تحقیقات گسترده‌تری را در خصوص منابع ماه انجام دهد. در سال‌های اخیر، کره ماه به مقصد جذابی برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری تبدیل شده است. مون اکسپرس (Moon Express)، برنده جایزه مسابقات X Prize گوگل، یکی از این شرکت‌هاست که تصمیم دارد در سال جاری، یک کاوشگر را به ماه ارسال کند. این شرکت در نظر دارد تا معادنی را در ماه ایجاد کرده و از ذخایر موجود در آن همچون فلزات گروه پلاتین، فلزات کمیاب در زمین و هلیوم 3 بهره ببرد. همچنین ناسا تجهیزات ویژه‌ای را برای سفرهای آینده به ماه تدارک دیده و قصد دارد بخش‌های کمتر شناخته‌شده فمر زمین را مورد بررسی قرار دهد.

1396-02-19

دیدگاهتان را بنویسید