سهم اندروید نوقا در بین نسخه‌های مختلف اندروید به 13.4 درصد رسید

سهم اندروید نوقا در بین نسخه‌های مختلف اندروید

سهم اندروید نوقا در بین نسخه‌های مختلف اندروید به 13.4 درصد رسید

بر اساس تازه‌ترین آمار اعلام شده،‌ سهم اندروید نوقا (Android 7 Nougat) در این ماه به 13.4 درصد در بین کل نسخه‌های اندرویدی رسیده است. آیا این نسخه نسبت به ماه گذشته با پیشرفت خوبی همراه بوده است؟ در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

علیرغم تمامی تلاش‌های گوگل،‌ به سادگی می‌توان گفت که آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید کمی آهسته در حال رسیدن به دست کاربران اندرویدی است. این اتفاق به خاطر آن است که تولیدکنندگان گوشی های اندرویدی متفاوت هستند و تمامی آن‌ها برنامه‌ریزی‌های خاص خودشان را دارند. همین قضیه است که باعث شده تا بسیاری از گوشی‌ها همچنان با نسخه سال گذشته اندروید به اجرا درآیند.

آنطور که گفته می‌شود، طی چند سال گذشته این روند انتقال نسل بهبود یافته است و تا آنجا که به اندروید 7 به بعد مربوط می‌شود،‌ دیگر تفاوت زیادی بین نسخه‌های مختلف اندروید نوقا وجود ندارد و به جز زیبایی چیزی بهتر نشده است که بخواهد برای کمپانی‌های سازنده مشکل ساز شود. با این حال،‌ هم اکنون سهم اندروید 7 در بین تمامی نسخه‌های این پلتفرم موبایلی به 13.4 درصد رسیده است.

سهم اندروید نوقا در بین نسخه‌های مختلف اندروید

افزایش سهم 1.9 درصدی اندروید نوقا نسبت به ماه قبل

هرچند هنوز هم این میزان از استفاده بسیار کم به نظر می‌رسد،‌ اما وقتی به آمار سهم‌خواهی نسخه‌های اندروید در سال گذشته نظاره می‌کنیم،‌ با سهم 11.5 درصدی اندروید نوقا برخورد می‌کنیم که در این برهه از زمان با افزایش 1.9 درصدی همراه بوده است. این پیشرفت بزرگی برای اندروید 7 محسوب می‌شود، اما نکته عجیب و غریب اینجاست که تعداد گوشی‌های اجرا کننده اندرود مارشمالو نیز از 31.8 درصد به 32.3 درصد افزایش پیدا کرده است؛‌ این یعنی تعداد کاربران بیشتری در سراسر جهان اینک طعم مارشمالو را می‌چشند و هنوز موفق به زدن گاز از نوقای گوگل نشده‌اند.

به غیر از این دو پلتفرم، سهم سایر نسخه‌های اندروید در حال کاهش هستند؛ هرچند حرکت آن‌ها نیز به شکل لاکپشت‌وار و به شدت کند است. اندروید 8 یا همان اندروید O هنوز منتشر نشده است، بنابراین ما کنکجاویم که ببینیم تا آن زمان نوقا چه درصدی را از بازار دیوایس‌های اندرویدی به دست خواهد آورد.

1396-05-18

دیدگاهتان را بنویسید