سهم سامسونگ از سود بازار گوشی های هوشمند به 12.9 درصد کاهش یافت

سود بازار گوشی های هوشمند

سهم سامسونگ از سود بازار گوشی های هوشمند به 12.9 درصد کاهش یافت

بنابر گزارش جدید مرکز “Strategy Analytics”، سهم کمپانی کره‌ای سامسونگ از مجموع سود بازار گوشی های هوشمند طی سه ماهه اول سال 2017 میلادی 12.9 درصد بوده است.

بر این اساس، سود عملیاتی بخش تلفن های هوشمند سامسونگ طی این دوره 1.57 میلیارد دلار برآورد می‌شود که کاهش 21.9 درصدی آن نسبت به همین زمان در سال گذشته را نشان می‌دهد.

سهم اپل از مجموع سود بازار گوشی های هوشمند 83.4 درصد بوده است

اگرچه سامسونگ از موفق‌ترین تولیدکنندگان حوزه گوشی های هوشمند است، اما انتشار آمارهای مختلف از میزان سود شرکت‌ها و سهم آنها از بازار، فاصله زیاد آن با اهالی کوپرتینو را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش‌های مختلف، سود عملیاتی اپل طی سه ماهه اول سال 2017 میلادی 10.1 میلیارد دلار بوده است که می‌توان آن را معادل 83.4 درصد مجموع سود عملیاتی بازار اسمارت فون ها در نظر گرفت. به علاوه، سهم اپل نسبت به همین زمان در سال گذشته 3.6 درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین این اطلاعات از نسبت 30.7 درصدی سود عملیاتی اپل به حجم فروش آنها خبر دارند؛ در حالی که نسبت سود به حجم فروش سامسونگ تنها 9.7 درصد است.

به عقیده تحلیلگران، مواردی همچون اشباع بازار و کاهش حاشیه‌های آن سبب شده تا سامسونگ در سودآوری دچار مشکل شود. به همین جهت، طی ماه‌های آینده احتمالا شاهد تصمیم‌گیری‌های جدیدی از سوی مدیران این شرکت کره‌ای برای بازگرداندن شرایط بازار خواهیم بود.

1396-03-15

دیدگاهتان را بنویسید