سونی در حراج جمعه سیاه دو میلیون کنسول پلی استیشن 4 فروخت!

فروش پلی استیشن 4 در حراج جمعه سیاه

سونی در حراج جمعه سیاه دو میلیون کنسول پلی استیشن 4 فروخت!

تعطیلات روز شکرگزاری همراه امسال، همراه با حراج جمعه سیاه و میلیون‌ها دلار تخفیف ارائه شده برای خریداران حسابی شیرین شد. حراج جمعه سیاه در واقع یک سنت آمریکایی است که یک روز پس از روز شکرگزاری و مصادف با آخرین جمعه ماه نوامبر برگزار می‌شود. طی برگزاری این حراجی بزرگ، تقریبا در تمامی فروشگاه‌های لوازم الکتریکی، مصرفی و حتی پوشاک، مشتریان با تخفیف‌های بسیار بزرگی که حتی تا 70 درصد هم می‌رسد مواجه می‌شوند.

اما علاوه بر این چند سالیست که کسب و کار از حالت سنتی خود نیز فراتر رفته و اینک فروشگاه‌های اینترنتی جایگاه قدرتمندانه‌ای را در بین خرده فروشی‌ها پیدا کرده‌اند. بدون شک این فروشگاه‌ها نیز با توجه به دردسرهای خرید فیزیکی در روز جمعه سیاه (که بعضا در تصاویر  انتشار یافته می‌بینیم)، از برتری‌های محسوسی برخوردارند و اجازه می‌دهند مشتریان با یک کلیک بدون دغدغه خرید خود را انجام دهند. همین قضیه باعث شده تا در حراجی جمعه سیاه چیزی بالغ بر 3 میلیارد دلار خرید اینترنتی صورت بگیرد که تنها 1 میلیارد آن مختص دیوایس های موبایلی بوده است. کنسول‌های بازی نیز یکی دیگر از مجموعه لوازم بسیار محبوب در این روز جذاب هستند و همواره در حراجی جمعه سیاه شاهد فروش بسیار خوبی از محصولات حوزه گیمینگ هستیم. در همین حال، شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت سونی تنها طی این روز توانسته بیش از دو میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 4 را به فروش برساند.

هر چند در حال حاضر شرکت سونی این رقم حیرت آور را تایید نکرده، اما طی یک رویداد متخصصین تیم Ubisoft UK صحبت‌هایی رد و بدل شده و این خبر توسط Sunny Sanghera در توییتر تایید شده است. به گفته وی سونی موفق به فروش بیش از 2 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 در سراسر جهان شده که همین قضیه باعث افزایش قیمت عنوان Watch Dogs 2 شده است.

فروش پلی استیشن 4 در حراج جمعه سیاه

سونی رسما فروش 2 میلیون پلی استیشن 4 در حراج جمعه سیاه را تایید نکرده است

بدیهی است سونی می‌توانست طی حراجی جمعه سیاه تعداد زیادی از نسل چهارم کنسول بازی خود را به فروش برساند، چرا که تخفیف‌های اعمال شده بر روی نسل جدید این کنسول (پلی استیشن 4 اسلیم و پلی استیشن 4 پرو)، باعث می‌شد تا بسیاری از گیمرها موفق به خریداری این محصول شوند. به همین خاطر نمی‌توان این آمار منتشر شده را دروغین دانست، اما با توجه به این که همچنان سونی از رسمی کردن این آمار جلوگیری کرده است، نمی‌توانیم به طور دقیق‌تری میزان فروش مدل‌های پرو و اسلیم را منتشر کنیم.

گفتنیست از سال 2013 تا به حال کنسول‌های شرکت سونی به طور قابل توجهی عملکرد بهتری را نسبت به کنسول‌های مایکروسافت ( ایکس باکس وان) در فروش داشته‌اند. چندی پیش شرکت سونی رسما اعلام کرده بود که بیش از 40 میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 4 در سراسر جهان به فروش رفته است. حال پس از حراجی جمعه سیاه و سپس تا چند هفته دیگر داغ شدن بازار در فصل تعطیلات کریسمس، می‌توانیم شاهد افزایش چشم گیری در این میزان فروش باشیم.

1395-09-08

دیدگاهتان را بنویسید