سیارک 16Psyche ؛ دنیایی از آهن به ارزش 10 هزار کوادریلیون دلار

سیارک 16Psyche

سیارک 16Psyche ؛ دنیایی از نیکل و آهن به ارزش 10 هزار کوادریلیون دلار

سازمان فضایی ناسا در حال بررسی دقیق سیارک 16Psyche است. این سیارک به طور کامل از فلزات با ارزشی چون آهن و نیکل تشکیل شده و حدود 10 کوادریلیون دلار ارزش دارد.

مدت‌هاست که سفر به مریخ به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تاریخ فضانوردی توسط ناسا و برخی شرکت‌های فضایی دیگر مورد توجه قرار گرفته اما ناسا نیم نگاهی هم به سیارک‌ها دارد. یکی از سیارک‌هایی که به شدت زیر ذره‌بین قرار گرفته، سیارک 16Psyche است؛ اما چرا این سنگ فضایی تا این اندازه برای ناسا اهمیت دارد؟

سیارک 16Psycheسقوط اقتصاد جهانی در صورت انتقال سیارک 16Psyche به زمین

این سیارک به صورت کامل از آهن و نیکل تشکیل شده و معدنی عظیم از ارزشمندترین فلزات مورد نیاز بر روی زمین محسوب می‌شود. محققان پیش‌بینی می‌کنند که سیارک 16Psyche حاوی مقادیر عظیمی از آهن به ارزش نجومی و فراتر از تصور 10 هزار کوادریلیون دلار باشد. جالب اینجاست که اقتصاد جهانی بالغ بر 78 تریلیون دلار ارزش دارد و اگر بتوان این سیارک را به زمین منتقل کرد، اقتصاد دنیا به دفعات سقوط می‌کند.

از زمان کشف سیارک 16Psyche، ذخایر عظیم آن در دنیا خبرساز شد و بسیاری از محققان و کارشناسان نگران آن بودند که با انتقال این سیارک به زمین، تمامی معادلات اقتصادی جهان ما به هم بریزد. با این حال ناسا با توجه به پایداری اقتصادی موجود در زمین، برنامه‌ای برای انتقال این سیارک آهنی به زمین ندارد و تنها آن را بررسی خواهد کرد. لیندی الکینز، یکی از دانشمندان ارشد ناسا و رئیس دانشکده زمین و اکتشافات فضایی دانشگاه آریزونا در این رابطه تاکید کرد که سیارک شانزدهم یک جرم فضایی غول پیکر است که تلاش برای انتقال آن به زمین، کاری غیرمنطقی و خارج از عقلانیت است.

1396-03-10

دیدگاهتان را بنویسید