سیستم عامل Sierra بدون اجازه کاربر بر روی مک دانلود می شود

سیستم عامل Sierra

اپل بدون اجازه کاربران سیستم عامل Sierra را بر روی دستگاه های مک دانلود میکند

پر واضح است که پشتیبانی از یک سیستم عامل و یا پلتفرم واحد به مراتب زحمت کمتری به نسبت وجود چندین نسخه از یک پلتفرم برای شرکت‌های نرم افزاری دارد. شاید همین موضوع باعث شده تا اپل در یک سیاست غیر کاربر پسند سازو کاری اتخاذ کند به طور خودکار سیستم‌های مبتنی بر مک او اس، پس از اتصال به اینترنت به سیستم عامل Sierra ارتقا پیدا کنند.

اگر به خاطر داشته باشید، شرکت اپل در خرداد ماه و در جریان کنفرانس WWDC 2016، از  سیستم عامل Sierra که به نوعی نسخه جدید سیستم عامل دسکتاپی این شرکت محسوب می‌شود رونمایی کرد. نام سیرا از روی یکی از رشته‌ کوه‌های بزرگ جهان بر روی سیستم عامل macOS Sierra قرار داده شده است و همان‌طور که پیوستگی و یکدستی از جمله ویژگی‌های اصلی این رشته کوه است، اپل نیز در ساخت نسخه‌‌ی جدید سیستم عامل مک از اصل پیوستگی بین اجزای داخلی این سیستم عامل و البته سازگاری آن با آی او اس بهره برده است.

علاوه بر این، سیری در سیستم عامل macOS Sierra به‌صورت کاملا فعال و همزمان در نوار منو، در منوی داک و از طریق یک آیکون اختصاصی قابل دسترسی خواهد بود و کاربران می‌توانند درست مانند آی او اس از آن استفاده کنند و وظایف متنوعی از پخش موزیک و جستجو در سرویس اپل موزیک گرفته تا ارسال پیام و جستجوی فایل‌ها و تصاویر را به آن محول کنند.

در همین راستا به تازگی افشا گردیده که اگر کاربران پیش‌تر مجوز دریافت آپدیت‌های جدید در اپ استور را انتخاب کرده باشند، اپل بدون اجازه آن‌ها سیستم عامل Sierra را بر روی دستگاه‌های مک دانلود می‌کند. البته همان‌طور که گفته شد، پیش زمینه این دریافت مستلزم صدور مجوزهای قبلی بوده و این یعنی آنکه کاربران می‌توانند هم‌اکنون نیز آن را غیر فعال نمایند.

البته این اقدام اپل چندان هم غیر منتظر نبوده، زیرا بدون شک ارتقا طیف وسیعی از سیستم‌های مک با این سیستم عامل، باعث کاهش بار مسئولیت در پشتیبانی از نسخه‌های قبلی پلتفرم دسکتاپی اپل می‌شود. این همان روشی است که مایکروسافت در ابتدای عرضه جهانی ویندوز 10 در پیش گرفت که البته بعدها با اعتراض بسیاری از کاربران مواجه گردید.

در هر حال اگر شما نیز مایل به دریافت خودکار سیستم عامل Sierra نیستید، می‌توانید با مراجعه به بخش System Preferences و سپس رفتن به قسمت تنظیمات اپ استور، گزینه automatic download را غیر فعال نمایید.

1395-07-16

دیدگاهتان را بنویسید