شکایت علیه اپل در دادگاه منجر به ساخت یک مرکز تعمیر آیفون در روسیه شد

مرکز تعمیر آیفون

شکایت علیه اپل در دادگاه منجر به ساخت یک مرکز تعمیر آیفون در روسیه شد

شکایت از اپل منجر به راه‌اندازی یک مرکز تعمیر آیفون در کشور روسیه شد. یکی از دارندگان آیفون در روسیه با مشکلی در گوشی خود مواجه شد. دیمیتری پتروف با نمایشگر گوشی آیفون خود دچار مشکل شد؛ اما او به دلیل نبود هیچ مرکز تعمیر آیفون در کشور روسیه نتوانست نمایشگر گوشی آسیب دیده خود را درست کند. این گوشی هنوز تحت گارانتی بوده و باید توسط کمپانی اپل یا یکی از نمایندگی‌های این کمپانی تعویض شود. او همچنین می‌توانست با پرداخت ۴۶۹ دلار آمریکا نمایشگر گوشی خود را تعمیر کند.

در عوض پتروف تصمیم می‌گیرد که از راه دیگری مشکل خود را با غول کوپرتینو حل کند؛ بنابراین دیمیتری از اپل شکایت کرد. او با این ادعا وارد دادگاه شد که اپل قوانین حمایت از مصرف کننده را در این کشور با ارائه ندادن قطعات یدکی برای یک صفحه نمایش شکسته، نقض کرده است. با توجه به طرح دعوی او علیه اپل در دادگاه و گزارش‌هایی که در رسانه‌ی Vedomosti منتشر شد، هنگامی‌که یک دستگاه اپل در روسیه دچار مشکل شود، یک مرکز خدماتی باید با تعویض دستگاه آسیب دیده به این مشکل رسیدگی کند؛ اما هنگامی‌که نمایشگر گوشی تعویض شود، ۱۰۰ درصد محصول آسیب دیده نه تعمیر شده و نه تعویض خواهد شد.

شکایت از کمپانی اپل کارساز شد؛ غول کوپرتینو یک مرکز تعمیر آیفون در روسیه راه‌اندازی خواهد کرد

اپل هیچ شبکه خرده‌فروشی در روسیه ندارد و به دلیل همین طرح دعوی از سوی دیمیتری، این کمپانی تصمیم گرفته تا یک مرکز تعمیر آیفون را با هزینه‌ای در حدود ۱ تا ۲ میلیون دلار در این کشور راه‌اندازی کند. تعمیر یک نمایشگر آسیب دیده آیفون نیاز به تجهیزات کالیبراسیونی دارد که بسیار پیچیده و گران‌قیمت بوده و همچنین باید دسترسی به سیستم‌عامل ios نیز وجود داشته باشد.

این کار برای اپل چندان هم بد نخواهد بود. ساخت یک مرکز تعمیرات در روسیه می‌تواند به افزایش ۱۷ درصدی سهم اپل از بازار این کشور منتهی شود. هنوز هیچ جزئیاتی درباره زمان راه‌اندازی این مرکز در روسیه وجود ندارد؛ اما یک چیز حتمی است. شکایت دیمیتری از اپل، باعث ساخت یک مرکز تعمیر آیفون در روسیه شد. شخصا گمان نمی‌کنم کسی در این مابین ضرری کرده باشد. اپل با ساخت این مرکز با افزایش سهم ۱۷ درصدی بازار روسیه خشنود خواهد شد، دیمیتری به گوشی خود می‌رسد و بقیه کاربران روسی نیز از این پس با چنین مشکلی روبرو نخواهند شد. روسیه باید از دیمیتری تشکر کند.

دیدگاهتان را بنویسید