صفحه نمایش آیفون 8 اپل خمیده نخواهد بود

صفحه نمایش آیفون 8

صفحه نمایش آیفون 8 اپل خمیده نخواهد بود [شایعه]

به نظر می‌رسد امسال تمرکز اصلی اکثر تولیدکنندگان بزرگ نظیر اپل، سامسونگ و ال جی بر روی صفحه‌نمایش محصولاتشان است. ال جی با معرفی گوشی LG G6 در کنگره موبایل شهر بارسلونا راند جدیدی از پیکار با رقیبان خود را آغاز کرد و طبق شایعات منتشر شده، صفحه نمایش آیفون 8 (Apple iPhone 8) و پرچمداران سال 2017 سامسونگ نیز با تغییرات گسترده‌ای همراه خواهند بود.

چندی پیش گزارشاتی مبنی بر عرضه گوشی iPhone 8 اپل با صفحه نمایش 5.8 اینچی خمیده و OLED در فضای مجازی منتشر شد. این شایعات بسیار جذاب و داغ هستند، چرا که اهالی کوپرتینو در گذشته هرگز با چنین صفحات خمیده‌ای سروکار نداشته‌اند و این امکان وجود دارد به دلیل گستردگی محصولات سامسونگ با چنین صفحات زیبایی، کوپرتینویی‌ها نیز وسوسه شده باشند. گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ (+Samsung Galaxy S8) علاوه بر بهره‌گیری از صفحه‌نمایش خمیده، حالا با استفاده از پنل‌هایی با نسبت ابعاد 9:18.5 بسیار جذاب‌تر از قبل شده‌اند.

با این حال به نظر می‌رسد همه چنین نظری ندارند. طبق گزارشی که امروز در Macrumors منتشر شد، برخی از کارشناسان معتقدند صفحه نمایش آیفون 8 کماکان تخت بوده و با ابعاد 5.8 اینچ از راه می‌رسد. در واقع تنها بخشی که ممکن است در صفحه‌نمایش iPhone 8 خمیده باشد مربوط به گوشه‌های آن است؛ جایی که اپل قصد دارد از صفحات 2.5D نظیر اپل واچ بهره گیرد.

در این گزارش صحبت‌های واین لام یکی از کارشناسان IHS Markit نقل قول شده است. وی در این زمینه معتقد است:

ما پیش‌بینی می‌کنیم کمپانی اپل از یک پنل تخت OLED در آیفون 8 خود بهره گیرد؛ چیزی شبیه به طراحی شیشه‌ای 2.5D در اپل واچ.

البته در این پیش‌بینی‌ها آقای لام تنها نیست و برخی دیگر از کارشناسان از قبیل مینگ چی کو – از مسئولان بخش امنیتی KGI در چین- نیز چنین نظری دارد.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه تا برگزاری مراسم رونمایی از آیفون 8 اپل زمان زیادی باقی مانده است، باید در انتظار گزارشات و رندرهای جدید از این محصول باشیم. گزارشات ضد و نقیض زیادی در حال حاضر در فضای مجازی منتشر می‌شوند، اما امیدواریم به زودی به پاسخ سوالاتمان برسیم. نظر شما در مورد این خبر چیست؟

1395-12-22

دیدگاهتان را بنویسید