صندلی خودران نیسان جهت ایستادن در صف، از راه رسید

صندلی خودران نیسان هم از راه رسید ؛ ایستادن در صف دیگر خسته‌کننده نیست

صندلی خودران نیسان هم از راه رسید ؛ ایستادن در صف دیگر خسته‌کننده نیست

شرکت ژاپنی نیسان موتورز، پیشرو در صنعت اتومبیل سازی، بعد از طراحی و ساخت صندلی پارک هوشمند ، حالا قصد دارد صندلی خودران خود را روانه بازار کند. با گجت نیوز و آشنایی بیشتر با یکی دیگر از محصولات خودران دنیای تکنولوژی همراه باشید.

نیسان صندلی خودران خود را برای کسانی که قادر به ایستادن در صف‌های طولانی نیستند، ساخته است.

نیسان با بهره‌گیری از تکنولوژی پروپایلوت (ProPILOT) خود ممکن است روزی بتواند اتومبیل های خودران بسازد، اما فعلا به صندلی خودران بسنده کرده است. این صندلی قادر است صندلی‌های اطراف خود و نیز حرکت دیگر اشخاص اطرافش را در مسیری که از پیش برای آن تعیین شده، تشخیص دهد. این تکنولوژی ممکن است در مقایسه با دیگر تکنولوژی‌های روز دنیا خیلی هیجان‌انگیز نباشد – مگر اینکه شما قادر نباشید در صفی طولانی بایستید – اما قطعا برای شما کاربردی خواهد بود.

متاسفانه نیسان هنوز برنامه‌ای برای ارسال این صندلی خودران به دیگر نقاط جهان نداشته و فعلا فقط اهالی سرزمین آفتاب تابان قادر به استفاده از آن هستند. از الان تا 27 دسامبر (7 دی)، این شرکت خودروسازی تقاضای مدیران رستوران‌هایی که علاقمند به خرید این محصول هستند را پذیرش می‌کند. در واقع، صندلی خودران نیسان مخصوص مشتریانی ساخته شده که یا قادر به ایستادن در صف نیستند و یا ایستادن در صف برای آنها کسل‌کننده و ملال‌آور است. کسانی که این محصول را پیش‌خرید کرده باشند، تا سال 2017 صندلی خودران خود را دریافت خواهند کرد.

اگر انیمیشن محبوب و معروف Wall.E را دیده باشید، در یکی از صحنه‌های فیلم، روبات کوچک داستان با ورود به سفینه فضایی، با دیدن صندلی های خودران ساکنین سفینه، سردرگم شده و با نگرانی به اطراف نگاه می‌کند. شاید یکی از دلایلی که صندلی خودران نیسان به نظر بینندگان کمی آشنا می‌آید، دیدن آنها در این انیمیشن برنده جایزه اسکار باشد.

1395-07-07

دیدگاهتان را بنویسید