طرح جدید آیفون 8 بسیاری از شایعات قبلی را تایید می‌کند

طرح جدید آیفون 8

طرح جدید آیفون 8 بسیاری از شایعات قبلی را تایید می‌کند

طرح جدید آیفون 8 (Apple iPhone 8) که به تازگی توسط شرکت “CLSA” منتشر شده است، بسیاری از شایعات قبلی همچون محل تاچ آی دی را تایید می‌کند.

در گذشته شایعاتی در رابطه با پرچمداران 2017 سامسونگ منتشر شد که نشان می‌داد مهندسان، سنسور اثر انگشت را در صفحه اصلی تعبیه خواهند کرد. اما عدم وجود دانش لازم برای انجام این کار سبب شد تا نهایتا این سنسور به بخش پشتی و کنار دوربین منتقل شود. به نظر حالا اهالی کوپرتینو نیز با چنین چالشی رو‌به‌رو هستند.

پیش‌تر انتظار می‌رفت حسگر تاچ آی دی در محلی با ابعاد 0.55 تا 0.65 اینچ در صفحه نمایش دستگاه تعبیه شود؛ اما مشکلات پیش رو برای استفاده از این تکنولوژی و قرار دادن سنسور اثر انگشت در نمایشگر آیفون 8 سبب انتشار تصاویر و رندرهایی جدید از این گوشی با حسگر اثر انگشت در بخش پشتی شد. هرچند بر خلاف گوشی های جدید سامسونگ، سنسور اثر انگشت آیفون 8 کنار دوربین نبوده و در بخش مرکزی دستگاه قرار گرفته است که دسترسی به آن را آسان می‌کند.

وجود سنسورهای حسی سه بعدی در طرح جدید آیفون 8

شایعات اخیر نیز از احتمال معرفی پرچمدار جدید اپل طی کنفرانس WWDC در تاریخ 5 ژوئن (15 خرداد ماه) خبر دارند. هرچند، تحلیل‌گران نظر متفاوتی داشته و معتقدند نسل جدید آیفون طبق برنامه سال‌های قبلی در سپتامبر همراه با آیفون 7 اس (Apple iPhone 7s) و آیفون 7 اس پلاس (Apple iPhone 7s Plus) رونمایی خواهد شد.

در همین حال، تحلیلگران شرکت “CLSA”، طرح جدید آیفون 8 را با تکیه بر اطلاعات مختلف پیش روی کاربران قرار داده‌اند که علاوه بر تایید وجود تاچ آی دی در بخش پشتی، از تعبیه سنسورهای سه بعدی جدید در بخش جلویی به منظور تشخیص چهره خبر دارد.

شرکت‌های اپل و سامسونگ تلاش زیادی برای تعبیه سنسور اثر انگشت در نمایشگر تمام‌صفحه و اولد گوشی های هوشمند خود داشتند، اما نبود دانش کافی سبب تغییر این تصمیم شد. به همین جهت، این احتمال وجود دارد که سیستم حسی سه بعدی در قسمت جلویی جایگزین تاچ آی دی شود. اخبار موجود نشان می‌دهد اپل هنوز هم در حال توسعه سنسور اثر انگشت با امنیتی بالا و طرحی کاربر پسند بوده و به خاطر نیاز اساسی به آن برای انجام پرداخت‌های موبایلی، تاچ آی دی را حذف نخواهد کرد؛ ولی احتمالا این حسگر به بخش پشتی دستگاه منتقل خواهد شد.

طرح جدید آیفون 8

1396-02-18

دیدگاهتان را بنویسید