عرضه نشدن اندروید ویر 2.0 برای سونی اسمارت واچ 3 رسما تایید شد

عرضه نشدن اندروید ویر 2.0 برای سونی اسمارت واچ 3 رسما تایید شد

عرضه نشدن اندروید ویر 2.0 برای سونی اسمارت واچ 3 رسما تایید شد

خرداد ماه سال جاری بود که لیستی کامل از تمام گجت های پوشیدنی بازار که قرار است آپدیت اندروید ویر 2.0 (Android Wear 2.0) دریافت کنند را برایتان منتشر کردیم. در آن زمان تنها نماینده‌ی سونی در لیست، ساعت هوشمند سونی اسمارت واچ 3 (Sony SmartWatch 3) بود که کمپانی ژاپنی اظهار نظر خاصی درباره‌ی عرضه شدن یا نشدن این به‌روزرسانی برای آن محصول ارائه نکرده بود.

حالا همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، این محصول نه چندان قدرتمند قرار نیست که جدیدترین آپدیت پلتفرم مخصوص گجت‌های پوشیدنی گوگل را دریافت کند و این موضوع توسط کمپانی سازنده به طور رسمی تایید شده است:

سونی اسمارت واچ 3 با شماره مدل SWR50 تا سقف اندروید ویر ۱.۵ پشتیبانی خواهد کرد و اندروید ویر 2.0 و نسخه‌های بعد از آن بر روی این محصول پشتیبانی نخواهند شد.

با توجه به این که این ساعت هوشمند در اوایل سال ۲۰۱۴ روانه‌ی بازار شده بود و جزو اولین اسمارت واچ‌های مهم بازار محسوب می‌شد، قبلا هم این گمانه‌زنی وجود داشت که دیگر به‌روزرسانی نرم افزاری خاصی برای آن عرضه نخواهد شد. تمام دیوایس‌هایی که در لیست دریافت اندروید ویر 2.0 قرار داشتند، در سال ۲۰۱۵ و پس از آن معرفی شده‌اند و طبیعی است که یک محصول پوشیدنی که ۳ سال از عمر آن می‌گذرد، موفق به دریافت این ورژن نشود.

سونی اسمارت واچ 3 به آخرین ساعت هوشمند برند ژاپنی تبدیل می‌شود؟

عرضه نشدن اندروید ویر 2.0 برای سونی اسمارت واچ 3 رسما تایید شد

در حال حاضر حدود سه سال از عرضه‌ی آخرین محصول این برند ژاپنی در دنیای ساعت‌های هوشمند می‌گذرد و تعدادی از کارشناسان عقیده دارند که احتمالا سونی اسمارت واچ 3 ، آخرین تلاش این کمپانی برای حضور جدی در بازار گجت‌های پوشیدنی در دسته‌ی اسمارت واچ‌ها بوده است. به خصوص این که با توجه به عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر و فروش غافلگیر‌کننده‌ی آن محصول، به نظر می‌رسد که سونی دسته‌ی محبوب‌تری را برای فعالیت در این بازار پیدا کرده که با تکیه بر محبوبیت کنسول خانگی پلی استیشن ۴ و بدون تلاش فراوان، می‌تواند مدت‌ها در بازار حضور موفقی داشته باشد.

1395-11-27

دیدگاهتان را بنویسید