عرضه کانسپت اندروید برای اکسپریا ایکس به زودی متوقف خواهد شد

عرضه کانسپت اندروید برای اکسپریا ایکس به زودی متوقف خواهد شد

سونی به زودی عرضه کانسپت اندروید برای اکسپریا ایکس را متوقف و گوشی جدیدی جایگزین خواهد کرد

کمپانی سونی برای اولین بار در سال 2015 برنامه‌ای تحت عنوان «اجرای آزمایشی نرم افزار» را با گوشی اکسپریا زد 3 (Sony Xperia Z3) آغاز کرد. سال گذشته نیز این برنامه را با عرضه کانسپت اندروید برای اکسپریا ایکس (Sony Xperia X) مبتنی بر آخرین ورژن این سیستم عامل ادامه داد و به تازگی نیز نسخه کانسپت اندروید 7.1.2 را برای این محصول منتشر کرده است.

اما گویا این آخرین خبر خوب برای کاربران اکسپریا X بود؛ شرکت سازنده این گوشی قصد دارد به زودی نام این محصول را از لیست دریافت‌کنندگان نسخه کانسپت اندروید حذف کند. این اقدام تا دو هفته آینده انجام خواهد شد و پس از آن، عرضه کانسپت اندروید برای اکسپریا ایکس رسما متوقف می‌شود.

کانسپت اندروید برای اکسپریا ایکس تا دو هفته دیگر متوقف خواهد شد

البته خبرهای خوبی نیز در این بین وجود دارد؛ سونی قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک، گوشی دیگری را به جای اکسپریا ایکس جهت دریافت کانسپت های اندروید و برنامه اجرای آزمایشی نرم افزار انتخاب کند. این اسمارت فون خوش‌شانس، اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Sony Xperia XZ Premium)، پرچمدار بعدی ژاپنی‌ها خواهد بود که تا اواسط خردادماه به بازار عرضه خواهد شد. اما اینکه عرضه کانسپت اندروید برای این گوشی موبایل چه تغییراتی را به دنبال خواهد داشت و با چه هدفی منتشر خواهد شد، در آینده‌ای نزدیک مشخص می‌شود.

اگر شما یکی از صاحبان گوشی اکسپریا X هستید، به این نکته توجه کنید که کانسپت اندروید 7.1.2 آخرین ورژن از این سیستم عامل بود که برای شما عرضه شد و پس از این، حتی منتظر بسته‌های امنیتی نیز برای موبایل خود نباشید. بنابراین، سونی این توصیه را به شما دارد که اگر تاکنون این کانسپت را دریافت نکرده‌اید، اقدام به دریافت آن و آپدیت نرم افزار گوشی خود کنید.

1396-02-01

دیدگاهتان را بنویسید