عمق اقیانوس ها بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می‌شود (ویدیو)

عمق اقیانوس ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون تصور می‌کردیم

تماشا کنید: اقیانوس‌ها بسیار عمیق‌تر از آن چیزی هستند که ما فکر می‌کنیم

آیا می‌دانستید چیزهای زیادی هستند که در عمق اقیانوس ها مخفی شده و بسیاری از آنها تاکنون ناشناخته باقی مانده است؟ تقریبا 71 درصد از سطح زمین را آب تشکیل داده که شامل 5 اقیانوس آرام، اطلس، هند، منجمد شمالی و منجمد جنوبی است. در انتهای این مطلب، ویدیویی زیبا را مشاهده خواهید کرد که به شما می‌فهماند عمق اقیانوس ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون تصور می‌کردید. پس با گجت نیوز همراه باشید.

این ویدیوی انیمیشنی که با عنوان «واقعیت‌های زندگی» منتشر شده، بیننده را به اعماق اقیانوس برده و او را با جزییاتی آشنا خواهد کرد که بسیاری از آنها برای انسان بسیار وحشتناک و دور از انتظار است. البته خبر خوب برای ما این است که یک انسان هیچ‌گاه قادر به رفتن به اعماق اقیانوس نیست! دلیل آن هم این است که در عمق اقیانوس ها و از فاصله 100 متری به بعد ناگهان با کاهش فشار هوا مواجه خواهیم بود به قدری که تحمل آن برای ما سخت است. از طرف دیگر، هرچه پایین‌تر برویم، فشار هوا کمتر شده و شاهد افزایش دیوانه‌وار فشار آب هستیم که این افزایش فشار آب، انسان را به کام مرگ می‌فرستد.

عمق اقیانوس ها بییشتر از آن چیزی است که تاکنون تصور می‌شد

عمق اقیانوس ها بسیار عمیق‌تر و ترسناک‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کردیم

برای بسیاری از مردم جالب است که بدانند یک اقیانوس چقدر عمق دارد. به خاطر این که هضم این موضوع راحت‌تر باشد، ویدیوی زیر مقدار عمق اقیانوس‌ ها را با ارتفاع بلندترین سازه‌ها و ساختمان‌های شناخته‌شده جهان، مانند برج خلیفه دوبی و ساختمان امپایر استیت نیویورک (Empire State Building) مقایسه کرده است. همان‌طور که می‌دانید، برج خلیفه بلندترین آسمان‌خراش جهان است. اما با مشاهده ویدیو خواهیم دید که اگر این برج را به صورت وارونه در اقیانوس قرار دهیم، هنوز مقدار زیادی از آب بالای آن خواهد بود. در واقع، تفاوت زیادی بین دنیای ما و دنیای سرپاورهای غول‌پیکر (Giant Squids)، اژدهاماهی‌های سیاه (Dragonfishes)، اعماق همیشه تاریک اقیانوس ها، کشتی غرق شده تایتانیک و چیزهای فوق‌العاده ترسناک دنیای زیر آب وجود دارد که دیدن آن برای هر انسانی غیر قابل تصور است:

1395-08-24

دیدگاهتان را بنویسید