عوامل موثر در بهبود رتبه و سئو(SEO) سایتبخش اول

بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو و استفاده هرچه بیشتر از این موتورهای جهت جذب و هدایت کاربران به سایت یکی از اهداف مهم تمامی صاحبان و گرداندگان وب سایت ها می باشد.اما برای بهبود رتبه و سئو سایت لازم است عواملی را بر طبق استانداردهای موجود در این زمینه در نظر گرفته و بهبود ببخشیم.

در این سری آموزش قصد داریم عوامل مهم در بهبود سئو سایت را برای شما توضیح دهیم.در آموزش هی بعدی نیز هر کدام از آیتم ها را به تفصیل شرح خواهیم داد.

Website title

عنوان یکی از تگ های لازم برای همه فایلهای اچ تی ام ال بوده و عنوان اون فایل رو مشخص میکند.این تگ در نوارابزار مرورگرها و همچنین در نتایج جستجوهای انجام یافته در موتورهای جستجوگر نمایش داده میشود.همچنین در هنگام افزودن صفحه به علاقه مندی های یا favorites نیز به عنوان نام صفحه ذخیره شده انتخاب می شود.تگ عنوان به موتورهای جستجو در یافتن نتایج بهتر بسیار کمک میکند.

Website description

تگ meta description نشان دهنده یک خلاصه ی کوتاه و موثر از محتوای وب سایت شماست.این تگ میتواند در رتبه سایت در موتورهای جستجوگر بسیار موثر باشد.

Most Common Keywords

کلمات کلیدی متداول استفاده شده در وب سایت با در نظر گرفتن تعداد تکرار و دفعات استفاده شده به عنوان یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت تلقی می شود.هرچه کلمات کلیدی متداول، نزدیکتر به محتوای سایت انتخاب شوند احتمال موفقیت وب سایت بیشتر خواهد شد.

Keyword Usage

همانطور که در توضیح قبلی اشاره شد، کلمات کلیدی استفاده شده نزدیکتر و مرتبط تر به محتوای وب سایت باشد احتمال موفقیت در بالا رفتن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بیشتر خواهد شد.اما یکی از عوامل مهم دیگر در مورد کلمات کلیدی این است که کلمات کلیدی ما در تگ meta-description نیز استفاده شده باشند.

به عنوان مثال اگر یکی از کلمات کلیدی متداول که استفاده میکنیم کلمه “کامپیوتر” باشد، بهتر است از همین کلمه در تگ meta-description نیز استفاده نماییم.

Headings Status

<h1> <h2>

استفاده از تگ های <h1> و <h2> به موتورهای جستجو و الگوریتم های تحلیلگر کمک می کند تا عناوین موجود در صفحه و همچنین درجه اهمیت آنها را شناسایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید