فرهنگ لغات انگلیسی به فارسی برای لینوکس xfardic

واژه‌نامه فارسی xFarDic یک واژه‌نامه چند زبانه است که با استفاده از کتابخانه‌های GTK2، wxWidgets و libxml2 برای استفاده تحت سیستم‌عامل گنو/لینوکس توسعه یافته و تحت مجوز GNU/GPL منتشر می‌شود.

این واژه‌نامه تحت توزیع‌های مختلف سیستم‌عامل گنو/لینوکس (rpm based و debian based) قابل استفاده می‌باشد.

xFarDic در حال حاضر تنها به همراه بانک اطلاعاتی واژه‌های تخصصی انگلیسی به انگلیسی گنو/لینوکس و بانک اطلاعاتی واژه‌های تخصصی انگلیسی به فارسی الکترونیک و کامپیوتر منتشر می‌شود، ولی در صورتی که شما یک بانک اطلاعات واژه‌های عمومی انگلیسی به فارسی مانند بانک اطلاعات واژه‌های Generic XMLDB را در اختیار دارید، می‌توانید از آن استفاده نمایید. کافی است جهت استفاده آنرا از حالت فشرده خارج (با استفاده از دستور زیر)، در مسیر مورد نظرتان کپی و محل آنرا در صفحه تنظیمات نرم‌افزار با استفاده از دگمه Browse تنظیم نمایید:

# bzip2 -d generic.xdb.bz2

در نسخه‌های آتی این نرم‌افزار به تدریج امکانات بیشتری اضافه خواهد شد تا آنرا تبدیل به یک نرم‌افزار کارا نماید.

جهت نصب این نرم‌افزار کافی است که بسته قابل نصب برنامه را دریافت و با استفاده از دستورات زیر در یک پنجره ترمینال آنرا نصب نمایید:

$ su

# dpkg -i xfardic_0.7.5-1_i386.deb

در توزیع‌های مبتنی بر RPM از دستور زیر استفاده نمایید:

$ su

# rpm -i xfardic-0.7.5-1.i386.rpm

پس از اتمام نصب، واژه‌نامه را می‌توانید با تایپ دستور xfardic و یا تایپ xfardic در پنجره run محیط‌های KDE و GNOME یا XFce اجرا نمایید. توجه داشته باشید برای نصب نسخه‌های سری 0.6 و بالاتر نیاز به نصب بسته‌های نرم‌افزاری aspell و aspell-en بر روی سیستم می‌باشد. بدون نصب بسته‌های ذکر شده، عملکرد برنامه دچار اختلال خواهد شد.
لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت این برنامه سودمند به آدرس http://xfardic.sourceforge.net/مراجعه نمائید .

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس