فروش 272 میلیون آدرس ایمیل سرقتی به قیمت کمتر از یک دلار

فروش 272 میلیون آدرس ایمیل سرقتی به قیمت کمتر از یک دلار

فروش 272 میلیون آدرس ایمیل سرقتی به قیمت کمتر از یک دلار

به‌تازگی یک هکر روسی در دارک نت تعداد 272 میلیون آدرس ایمیل سرقتی به همراه پسورد مربوط به سرویس‌های معروف ایمیل را به قیمت کمتر از 1 دلار برای فروش قرار داده است. با ما در گجت نیوز همراه باشید.

این هکر روسی با اسم مستعار The Collector در یک وب‌سایت موجود در دارک وب تعداد 1.17 میلیارد آدرس ایمیل و پسورد مربوط به سرویس‌های معروفی مانند Gmail، مایکروسافت، یاهو و Mail.ru را برای فروش قرار داد که توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

زمانی که این هکر ادعا کرد که اطلاعات این تعداد آدرس ایمیل‌ سرقتی را در اختیار دارد، محققان شرکت امنیتی Hold Security با او به‌صورت ناشناس وارد مذاکره شدند تا اطلاعات مربوط به این ایمیل‌ها را از او خریداری کنند. در کمال تعجب او قبول کرد که تمام اطلاعات ایمیل‌ها را تنها در ازای 50 روبل (کمتر از 1 دلار) در اختیار آن‌ها قرار دهد.

البته به نظر می‌رسد که نباید نگران چیزی بود. آقای الکس هولدن (Alex Holden) مدیرعامل شرکت امنیتی Hold Security در این خصوص گفت:

تعداد زیادی از این 1.17 میلیارد آدرس ایمیل تکراری و اشتباه است و تنها 272 میلیون آدرس ایمیل از این تعداد به‌صورت یکتا وجود دارند.

بر اساس گزارش‌ها تعداد 57 میلیون از این 272 میلیون آدرس ایمیل سرقتی متعلق به سرویس‌دهنده‌ی مشهور و پیشتاز روسیه یعنی Mail.ru است. پس از آن 40 میلیون ایمیل مربوط به یاهو، 33 میلیون مربوط به مایکروسافت و در نهایت 24 میلیون نیز مربوط به سرویس ایمیل گوگل یعنی Gmail هستند.

شرکت امنیتی Hold Security این ایمیل‌ها را در اختیار مسئولان Mail.ru قرار داد و آن‌ها به‌طور کامل صحت این ایمیل‌ها را تکذیب کردند و ادعا کردند که هیچ‌یک از این ایمیل‌ها در بانک اطلاعاتی آن‌ها قرار ندارد.

هفته‌ی گذشته نیز وب‌سایت PwnedList موردحمله‌ی هکرها قرار گرفت و اطلاعات میلیون‌ها ایمیل از این وب‌سایت به سرقت رفت. این وب‌سایت دارای بزرگ‌ترین پایگاه داده‌ی ایمیل‌های سرقتی است که شما می‌توانید با واردکردن ایمیل خود از در امان بودن ایمیل خود اطمینان حاصل کنید.

نظر شما کاربران عزیز در خصوص این خبر چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید