فلفلی رباتی که رابط بین انسان و ربات می شود

ربات فلفلی یا pepper

مدت هاست که "ربات فلفلی" به عنوان یک ربات چند کاربردی بین کاربران شناخته شده است. این ربات ژاپنی اغلب در رستوران ها فعالیت می کند. اما سازندگان این ربات برنامه های جدیدی برایش دارند.
فلفلی یکی از محبوب ترین ربات های تاریخ رباتیک شناخته می شود. این ربات که با نام لاتین "pepper" مشهور است، یکی از اولین ربات های خانگی نیز است.
حالا توسعه دهندگان فلفلی با توجه به استقبال بالا از ربات مذکور وعده داده اند تا از این ربات علاوه بر رستوران ها، در انواع نمایشگاه ها، فروشگاه ها و موزه ها نیز بهره برداری شود.
ضمنا قرار است یک موزه میزبان چندین ربات هوشمند از سراسر جهان باشد که ربات فلفلی معروف ترین این ربات ها نیز است. موزه یاد شده که در واشنگتن دی سی قرار دارد، با هدف آموزش و افزایش ارتباط بین انسان و ربات فعالیت می کند و مسوولان برگزاری این موزه روی فرایند رفتاری فلفلی نیز حساب ویژه ای کرده اند. زیرا فلفلی قادر به تشخیص چهره و احساسات است و همچنین می تواند از روی صدا و نمایش اطلاعات روی نمایشگر یا تبلت با انسان ارتباط برقرار کند و یا دستورالعمل دریافت کند.
هدف اصلی استفاده از این ربات بیشتر به تعاملات انسان با تکنولوژی مرتبط است. بانیان این طرح امید دارند تا با تشویق بازدیدکنندگان به تماشای موزه و راه رفتن در کنار ربات ها در گالری این تعامل را بهبود بخشند.
برای مثال ربات فلفلی در موزه ملی هنرهای آفریقا نقش مترجم را بازی می کرد، در حالی که در یک فضای آموزشی به دانش آموزان برنامه نویسی یاد می دهد.
پراشب گسلینز، مدیر صنایع هنر و صنعت، که از رهبران این برنامه است می گوید: "هنگامی که فلفلی را ملاقات می کنید، نمی توانید بدون لبخند نگاهش کنید و این خیلی برای ما مهم است." 

 

دیدگاهتان را بنویسید