فیت بیت، شرکت پبل سازنده ساعت های هوشمند را خریداری کرد

شرکت پبل

گسترش سلطنت فیت بیت در دنیای گجت های پوشیدنی با خرید شرکت پبل

شایعات خیلی زود به حقیقت پیوست و فیت بیت شرکت پبل (Pebble)، سازنده ساعت های هوشمند را رسما تصاحب کرد. هرچند این تصاحب از جهاتی می‌تواند برای این شرکت خوب باشد، اما وقتی طرفداران ساعت های هوشمند برند پبل بدانند که دیگر هیچ ساعتی با این برند روانه بازار نخواهد شد، قطعا اندوهگین می‌شوند. بنابراین بخش سخت افزاری شرکت پبل عملا دیگر هیچ فعالیتی نخواهد داشت. شرکت پبل در یک توییت جدید اعلام کرد:

پبل دیگر هیچ محصول و یا سخت افزار جدیدی را نخواهد فروخت. پبل های فعال، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

گفتنیست که حامیان کیک استارتر دستگاه های جدید این شرکت شامل Pebble 2، Time 2 و همچنین Core، به جهت برآورده نشدن توقعاتشان، مبالغ پرداخت کرده را دریافت خواهند کرد. همچنین دستگاه های فعال حال حاضر بازار نیز به کار خود ادامه می‌دهند. این قرارداد که در ششم دسامبر منعقد شده است، به فیت بیت اجازه می‌دهد تا بتواند بر روی توسعه برنامه‌های شخص ثالث مخصوص دستگاه های خود تمرکز کند، اما دیگر هیچ دستگاه جدیدی مجهز به سیستم عامل Pebble روانه بازار نخواهد شد.

شرکت پبل

محصولات شرکت پبل

تمام کارمندان بخش سخت افزاری شرکت پبل از کار بیکار شدند

این باعث تاسف است، چرا که سیستم عامل پبل به نظر گزینه عالی برای سخت افزارهای فیت بیت می‌رسید؛ اگر چه ما هنوز هم علاقه‌مند به دیدن ایده‌های جدیدی در این انتقال بزرگ بین دو شرکت هستیم و به نظر می‌رسد هنوز هم جزئیات زیادی در این قرارداد وجود دارد که ما از آن‌ها بی اطلاعیم. یک گزارش از بلومبرگ می‌گوید:

فیت بیت هفته گذشته برای 40 درصد کارمندان شرکت پبل پیشنهادات کاری را ارسال کرده است. اغلب این کارمندان، مهندسین بخش نرم افزاری بوده‌اند. در این بین تعداد بسیار کمی از طراحان رابط کاربری نیز پیشنهاداتی را دریافت کرده‌اند و تنها این کارمندان بخش سخت افزاری بوده‌اند که سرشان بی کلاه مانده است. یکی از این افراد می‌گوید که البته فیت بیت برای این دسته از افراد، مزایای بازنشستگی را نیز ارائه کرده است.

علاوه بر این شرکت فیت بیت تمامی دفاتر کاری شرکت پبل را بسته است تا در حال حاضر حتی استفاده از نام تجاری این شرکت خریداری شده نیز قطعی نباشد. استفاده از نام این برند توسط فیت بیت تنها به عنوان یک احتمال باقی خواهد ماند، اما در این لحظه، پایان کار نخستین شرکتی که به معنای واقعی توانسته بود کاربران را همراه با ساعت های هوشمندش هیجان زده کند، تلخ به نظر می‌رسد.

1395-09-18

دیدگاهتان را بنویسید