قدرتمندترین موتور دیزل جهان به روایت ویدیو

قدرتمندترین موتور دیزل

تماشا کنید: این قدرتمندترین موتور دیزل جهان است

بشر امروزی، با شنیدن آهنگ شروع تمام شدن سوخت‌های فسیلی در صد سال آینده دست به کار شده و در تلاش است تا وسایل نقلیه خود را رفته رفته به سمت مصرف انرژی‌های پاک ببرد. او در این راه موفق بوده و به عنوان نمونه توانسته خودروهای الکتریکی پرتوانی بسازد، اما این محصولات هنوز در برابر موتورهای دیزل حرف زیادی برای گفتن ندارند. موتورهای دیزل پرتوان خودروهایی همچون فراری به عنوان یک شاهکار در صنعت خودروسازی محسوب شده که با سوزاندن سوخت‌ فسیلی، غرش مهیبی تولید می‌کنند اما طبق ضرب‌المثل “دست بالای دست بسیار است”، در مقایسه با قدرتمندترین موتور دیزل جهان ، هم از لحاظ اندازه و هم از لحاظ قدرت، موتور یک فراری طفل بی دست و پایی بیش محسوب نمی‌شود. قدرتمندترین موتور دیزل جهان تا به امروز توسط کمپانی فنلاندی Wärtsilä طراحی شده و فراتر آن چه تصورش را بکنید می‌تواند عمل کند.

قدرتمندترین موتور دیزل جهان

وارتسیلا، (Wärtsilä) شرکتی فنلاندی است که در زمینه تولید انواع تجهیزات دریایی و ارائه‌ خدمات انرژی و نیز ساخت نیروگاه فعالیت می‌کند. محصولات اصلی شرکت وارتسیلا شامل انواع موتورهای بزرگ احتراقی و توربین‌های نیروگاهی است.

در ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید، موتوری با نام 14RT-FLEX96C معرفی شده که با داشتن خروجی 107,000 اسب بخار، قدرتمندترین موتور دیزل جهان تا به امروز محسوب می‌شود. در مقایسه با موتور دیگر وسایل نقلیه، این میزان 113 برابر قدرتمندتر از Ferrari Laferrari، به میزان 71 برابر پرتوان‌تر از یک تانک و 12 برابر مستحکم‌تر از یک قطار به شمار می‌آید.

اگر در مورد کاربرد قدرتمندترین موتور دیزل جهان کنجکاو شده‌اید، باید بدانید که این موتور، حرکت دهنده یکی از بزرگترین کشتی‌های حامل کانتینر تجاری است که حتی از ناو جنگی ارتش آمریکا، به عنوان سکوی پرش هواپیماهای جنگی در دل دریا، نیز وسعت بیشتری دارد. بد نیست بدانید که وزن این موتور در حدود 2,200,000 کیلوگرم (دو هزار و دویست تن) است.

1395-08-17

دیدگاهتان را بنویسید