قلم هوشمند سرفیس پن تعامل میان کاربر و ویندوز را دگرگون می‌کند

قلم هوشمند سرفیس پن

قلم هوشمند سرفیس پن تعامل میان کاربر و ویندوز را دگرگون می‌کند

مایکروسافت معتقد است در آینده، قلم هوشمند سرفیس پن (Surface Pen) و محصولات مشابه، یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای ایجاد تعامل بهتر میان کاربران و سیستم های نرم افزاری خواهند بود.

شب گذشته مدیر ارشد سیستم های عامل مایکروسافت، جو بلفیوری (Joe Belfiore)، در خلال معرفی نسخه آزمایشی آپدیت Creators مخصوص پاییز، قابلیت‌های متنوع سرفیس پن با مرورگر اج روی سرفیس پرو 4 (Microsoft Surface Pro 4) را به صورت کامل نمایش داد. در واقع کاربران با استفاده از این قلم، توانایی انجام کارهایی همچون مشاهده پنجره‌های مختلف ویندوز، نوشتن متون مورد نظر در “text box”، پیمایش و انتخاب بخشی از یک نوشته را خواهند داشت. علاوه بر این، امکان استفاده از سرفیس پن در محیطی غیر از مرورگر مایکروسافت نیز وجود دارد که به عنوان نمونه می‌توان به انتخاب کلمه‌های مختلف در نرم افزار ورد یا نوشتن متنی دلخواه به صورت پی دی اف اشاره کرد.

بلفیوری معتقد است قلم هوشمند تعاملی طبیعی میان کاربران و سیستم های نرم افزاری ایجاد خواهد کرد. اما آیا این صحبت به معنی پایان یافتن عمر ماوس و تاچ پد است؟ احتمالا نه؛ اما مایکروسافت می‌خواهد در آینده، کاربران استفاده بیشتری از قلم های هوشمند داشته باشند.

1396-02-22

دیدگاهتان را بنویسید