مایکروسافت فایل های پاک شده کاربران پس از آپدیت ماه اکتبر ویندوز 10 را بازیابی می‌کند

آپدیت ماه اکتبر ویندوز 10

مایکروسافت فایل های پاک شده کاربران پس از آپدیت ماه اکتبر ویندوز 10 را بازیابی می‌کند

مایکروسافت وعده داده تا فایل های پاک شده کاربران اینسایدر پس از نصب آپدیت ماه اکتبر ویندوز 10 را به آن‌ها بازگرداند. انتشار این آپدیت جدید ویندوز 10 مدتیست متوقف شده است.

مایکروسافت 10 مهر ماه میزبان یک رویداد خبری ویژه به نام سرفیس 2018 بود و در آن در کنار کامپیوترهای جدید سری سرفیس خود، از آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 نیز پرده برداری کرد و آن را در اختیار کاربران اینسایدر خود قرار داد. بسیاری از کاربرانی که آپدیت ماه اکتبر ویندوز 10 را دریافت کرده‌اند، چند روز پیش گزارش مبنی بر پاک شدن برخی از فایل‌هایشان را به انتشار رساندند.

غول نرم افزاری جهان به همین خاطر بود که دستور به توقف انتشار آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 داد تا پس از بررسی مشکل و حل آن، مجددا آن را در اختیار کاربران اینسایدر قرار دهد. اما سوالی که برای کاربران زخم خورده پیش می‌آید، این است که تکلیف فایل های پاک شده آن‌ها پس از به روزرسانی ویندوز خود چیست؟ مایکروسافت امروز بیانیه‌ی رسمی را به انتشار رسانده و پاسخ این کاربران را داده است.

مایکروسافت قول داده است، تمام فایل های مهم شخصی کاربران که پس از دریافت آپدیت ماه اکتبر ویندوز 10 به صورت خودکار حذف شده است را بازیابی کرده و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این قول در حالی از سوی مایکروسافت داده شده که روز به روز بر تعداد کاربران آسیب دیده و شکایت‌ها علیه این شرکت افزوده می‌شود.

آپدیت ماه اکتبر ویندوز 10 را نصب نکنید

به نقل از دونا سارکار (مدیر پروژه ویندوز اینسایدر)، کاربرانی که از این بحران به وجود آمده آسیب دیده‌اند باید استفاده از کامپیوتر خود را متوقف کرده و به صورت مستقیم با مایکروسافت تماس برقرار کنند. وی در یک توییت عنوان کرده است که تیم پشتیبانی فنی مایکروسافت دارای ابزاری است که می‌تواند شما را به شرایط خوبی بازگرداند. وی پیشتر خاطرنشان کرده بود که کاربران به هیچ عنوان نباید آپدیت ماه اکتبر ویندوز 10 را نصب کنند:

اگر شما هم پس از دریافت آپدیت 1809 ماه اکتبر 2018 ویندوز 10 فایل‌هایتان را گم کرده‌اید، لطفا با خط پشتیبانی ما تماس بگیرید. آن‌ها دارای ابزاری هستند که می‌توانند شما را به شرایط خوبی بازگردانند. این بیلد مشکل ساز دیگر به صورت دستی قابل نصب نیست – دونا سارکار 6 اکتبر 2018

اگر شما هم به این مشکل دچار شده‌اید، با شماره پشتیبانی مایکروسافت در آمریکا 800-1+ تماس حاصل فرمایید.

1397-07-17

دیدگاهتان را بنویسید