محمد جواد آذری جهرمی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات به مجلس معرفی شد

محمدجواد آذری جهرمی

محمد جواد آذری جهرمی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات به مجلس معرفی شد

حسن روحانی،‌ محمد جواد آذری جهرمی را برای تصدی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم به مجلس معرفی کرد. آیا محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات خواهد شد؟

سرانجام رئیس جمهور منتخب مردم ایران، گزینه‌های پیشنهادی خود برای کابینه دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. بر این اساس، همان‌طور که پیش از این از شایعات مختلف مشخص شده بود،‌ محمد جواد آذری جهرمی ،‌ مدیرعامل فعلی شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون محمود واعظی در وزارت ارتباطات دولت یازدهم به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شد.

محمدجواد آذری جهرمی

آذری جهرمی متولد سال 1360 در شهر جهرم است و اکنون 36 سال سن دارد. وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب و برق بوده و از سال 1381 در وزارت اطلاعات و پس از آن از سال 1388 در وزارت ارتباطات،‌ پست‌های مدیریتی داشته است.

محمد جواد آذری جهرمی :‌ جوان ترین گزینه پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم

آذری جهرمی همچنین شش سال سابقه مدیریت در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سمت مدیرکلی داشته و علاوه بر آن دو سال در هیات مدیره شرکت رایتل و بیش از 2 سال در هیات مدیره شرکت زیرساخت، سابقه عضویت داشته است. او که جوان‌ترین مدیر ارشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود،‌ از اردیبهشت سال 1395 معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت شد و اکنون نیز جوان ترین گزینه پیشنهادی رئیس جهمور برای حضور در کابینه دولت دوازدهم است.

محمد جواد آذری جهرمی پس از معرفی به مجلس برای تصدی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد که اولویت برنامه‌هایش در دولت دوازدهم،‌ توسعه کسب و کارهای نوپای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود. وی در ادامه افزود:

لیست برنامه‌های مد نظر خود برای توسعه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور را به رئیس جمهور ارائه کرده‌ام و اولویت مد نظر ما توسعه کسب و کارهای نوپا است. موضوعات دیگری مانند توسعه اینترنت و پهنای باند نیز در فهرست برنامه‌هایم قرار دارند.

1396-05-17

دیدگاهتان را بنویسید