مدیرعامل فورد برکنار شد؛ جیم هکت جای مارک فیلدز را گرفت

مدیرعامل فورد

مدیرعامل فورد برکنار شد؛ جیم هکت جای مارک فیلدز را گرفت

شرکت خودروسازی فورد در مدیران رده بالای خود تغییراتی را ایجاد کرده و مارک فیلدز (Mark Fields) را از سمت خود برکنار کرد. از این پس جیم هکت (Jim Hackett) به عنوان مدیرعامل فورد فعالیت می‌کند.

مارک فیلدز که چند وقتیست به دلیل کاهش سود، سهم بازار و قیمت سهام مورد مواخذه قرار گرفته، سرانجام از پست مدیرعاملی شرکت Ford اخراج شد و جای خود را به جیم هکت داد. هکت، رئیس فورد اسمارت Mobility بوده و سابقه مدیرعاملی Steelcase و مدیر ورزشی دانشگاه میشیگان را در کارنامه خود دارد.

مدیرعامل فورد

مارک فیلدز

دوره مدیریت فیلدز در فورد خیلی طولانی نبود. در سال 2014 و پس از اعلام بازنشستگی آلن مولالی (Alan Mulally) در پایان ریاست 9 ساله خود، فیلدز به عنوان جانشین وی معرفی شد. پیش از مولالی نیز بیل فورد (Bill Ford) در فاصله سال‌های 2001 تا 2006 به عنوان مدیرعامل فورد شناخته می‌شد. بیل فورد اکنون رئیس اجرایی این شرکت است و جیم هکت، گزارش کارهای خود را به وی ارائه خواهد کرد.

مهم‌ترین اهداف رئیس اجرایی و مدیرعامل فورد در روزهای پیش رو

اکنون بیل فورد و جیم هکت در کنار هم می‌خواهند تمرکز خود را بر روی مدرن‌سازی و دگرگون کردن کمپانی جهت مقابله با چالش‌های پیش رو و همچنین افزایش کیفیت محصولات بگذارند تا این شرکت خودروسازی را به روزهای پرشکوه خود بازگردانند.

مدیرعامل فورد

جیم هکت

بیل فورد با انتشار یک بیانیه، جیم هکت 62 ساله را گزینه‌ای مناسب برای سمت مدیرعامل فورد و هدایت این شرکت در دوران گذار صنعت خودرو دانست. به عقیده بیل فورد، دید صحیح هکت به تمامی مسائل می‌تواند قفل‌های احتمالی تجارت شرکت فورد را باز کند. با وجود آن که در تمامی خبرها به اخراج مارک فیلدز اشاره شده، اما بیل فورد می‌گوید فیلدز خودش تصمیم به بازنشستگی گرفته است. فورد در خصوص فیلدز اظهار کرد:

مارک فیلدز، مدیر متفاوتی بود و نقش‌های زیادی که در شرکت فورد داشته، شایسته تقدیر است. رهبری قوی او برای ساختار آمریکای شمالی فورد، بسیار ضروری است.

مدیرعامل فورد

بیل فورد

علاوه بر آن شرکت فورد از چند تغییر دیگر در پست‌های مدیریتی این شرکت خبر داد. بر این اساس، جیمز فارلی (James Farley) به عنوان معاون اجرایی و رئیس بازارهای جهانی فورد و جوزف هاینریش (Joseph Hinrichs) به عنوان معاون اجرایی و رئیس عملیات جهانی انتخاب شدند. همچنین مارک تروبی (Mark Truby) جای ری دی (Ray Day) را در پست معاونت ارتباطات گرفت و مارسی کلوورن (Marcy Klevorn) به سمت معاون اجرایی و رئیس شرکت Mobility گماشته شد.

1396-03-03

دیدگاهتان را بنویسید