مراقب ایمیل‌ های حاوی لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار باشید

لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار

مراقب ایمیل‌ های حاوی لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار باشید

اخیرا شاهد انتشار یک لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار در سرتاسر اینترنت هستیم. در ادامه بیشتر این فایل مخرب Google Doc را بررسی کرده و روش‌های جلوگیری از آلوده شدن به آن را عنوان می‌کنیم. متاسفانه این بدافزار بسیار پیچیده است.

هیچ هکر و خرابکار اینترنتی، یک ایمیل حاوی متن عجیب و غریب ارسال نمی‌کند، بلکه در ایمیل بسیار عادی رفتار کرده و از نام‌هایی به عنوان ارسال‌کننده استفاده می‌کند که بیشتر کاربران، آن را به نوعی آشنا تصور می‌کنند. اخیرا شاهد انتشار یک لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار در سرویس‌های ایمیلی هستیم. با کلیک بر روی این ایمیل آلوده به بد افزار که به ترفندی خاص توسط افراد آشنا و دوست شما ارسال می‌شود، سیستم کامپیوتری خود را به فایل‌های مخرب آلوده می‌کنید.

به عنوان نمونه می‌توان به ایمیل زیر اشاره کرد که حاوی یک لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار است. به جز این کاربر، بیشتر دوستان وی نیز در مدت زمانی مشابه یک نامه الکترونیکی آلوده این‌چنینی دریافت کرده‌اند.

لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار

این لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار توسط یک مخاطب آشنا ارسال می‌شود

نکته جالب درباره این لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار ، روش انتشار آن است. اگر یک کاربر فریب خورده و بر روی دکمه Open in Docs کلیک کند، همین ایمیل برای تمامی مخاطبین وی ارسال می‌شود. این همان ترفندی است که سبب می‌شود ارسال‌کننده ایمیل آشنا به نظر برسد، در حالی که فرد سازنده و انتشاردهنده اولیه این بدافزار، نام فردی که به عنوان ارسال‌کننده می‌بینید نیست. متاسفانه کاربران به خیال دریافت ایمیل از دوستان خود، به این لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار اعتماد کرده و بر روی آن کلیک می‌کنند. از نظر افراد متخصصی که تاکنون این ایمیل را دریافت کرده‌اند، این فایل Google Docs آلوده حاوی یک بدافزار بسیار پیچیده است.

برای جلوگیری از به دام افتادن توسط این لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار و یا در حالت کلی هر نوع ایمیل مخرب دیگر، بهتر است در صورت دریافت ایمیل از فردی غریبه به هیچ عنوان آن را باز نکرده و در صورت دریافت آن از یک دوست و فرد آشنا، ارسال و یا عدم ارسال چنین ایمیلی از سوی وی را جویا شوید. امروز همه کاربران حداقل در یکی از پیام‌رسان‌های موبایل عضو بوده و می‌توانید از طریق آن، خیلی سریع از واقعی یا جعلی بودن ایمیل دریافت شده مطمئن شوید.

1396-02-14

دیدگاهتان را بنویسید