نامزدهای ماموریت بعدی ناسا در منظومه شمسی در حال بررسی هستند

ماموریت بعدی ناسا

نامزدهای ماموریت بعدی ناسا در منظومه شمسی در حال بررسی هستند

ماموریت بعدی ناسا در منظومه شمسی، از میان تعداد 12 پیشنهاد دریافتی برای برنامه «مرزهای نو» (New Frontiers) انتخاب خواهد شد.

ماموریت بعدی ناسا ، سایر نقاط منظومه شمسی را هدف قرار خواهد داد!

ناسا اخیرا بخش بزرگی از فعالیت‌هایش را به سیاره مریخ اختصاص داده، اما سایر بخش های منظومه شمسی را فراموش نکرده است. این آژانس فضایی تعداد 12 پیشنهاد دریافتی برای برنامه «مرزهای نو» را بررسی می‌کند؛ برنامه‌ای که در گذشته، منجر به ماموریت‌های بدون سرنشین از جمله افق‌های نو (New Horizons)، جونو (Juno) و … گردیده است.

تمامی این پیشنهادها، طی 7 ماه آینده تحت بررسی علمی قرار گرفته و از میان آنان، حداقل یکی به عنوان ماموریت بعدی ناسا به مقصد یکی دیگر از نقاط منظومه شمسی انتخاب خواهد شد. آژانس فضایی ناسا، بهترین ماموریت را برای توسعه در سال 2019 انتخاب کرده و تا 1 میلیارد دلار برای آن هزینه خواهد کرد.

البته باید توجه داشت که این آژانس فضایی، معمولا پیشنهادها و نامزدهای ماموریت‌ آینده خود را به صورت محرمانه نگه می‌دارد، اما این بار توضیحاتی از پیشنهادهای موجود را ارائه کرده تا بتوانیم به اهداف اصلی آنان پی ببریم.

  • ماموریت نمونه‌برداری از سطح دنباله‌دار (Comet Surface Sample Return)
  • ماموریت نمونه‌برداری از حوضه قطب جنوب – آیتکن کره ماه
  • ماموریت بدون سرنشین برای دنیاهای آبی (قمر تیتان/انسلادوس سیاره زحل)
  • کاوشگر جدید برای سیاره زحل
  • ملاقات با تروجان های مشتری
  • فرود آوردن یک فضاپیما بر سطح سیاره زهره

در حین گفتگو در مورد «پایان بزرگ» (Grand Finale) برای ماموریت فضاپیمای کاسینی ، لیندا اسپیلکر (Linda Spilker) به عنوان یکی از دانشمندان این پروژه، نشان داد که تعداد 3 عدد از نامزدهای ماموریت بعدی ناسا ، پیشنهاد می‌کنند که مطالعه و بررسی بر روی زحل ادامه پیدا کند. یکی از این پیشنهادها، مربوط به نمونه‌برداری گاز از اتمسفر زحل است. دیگری قصد دارد دریاچه‌های هیدروکربن قمر تیتان سیاره زحل را شناسایی کند. در نهایت سومین پیشنهاد موجود در این زمینه برای ماموری بعدی ناسا ، مربوط به بررسی آبفشان‌های قمر انسلادوس و تحلیل آنان برای وجود اسیدهای آمینه به عنوان شاخصی مهم برای شکل‌گیری حیات است.

ماموریت بعدی ناسا

ناسا در نظر دارد که ماموریت انتخاب شده را از میان نامزدهای موجود، در سال 2024 اجرایی کند. همچنین لازم به ذکر است با توجه به سابقه‌ی برنامه «مرزهای نو» در گذشته، در طی این ماموریت‌ها، به اکتشافاتی جذاب به همراه تصاویری با کیفیت بسیار بالا دست پیدا خواهیم کرد. برای مثال، فضاپیمای «افق های نو» ، نزدیک‌ترین تصاویر از سیاره پلوتو را به ثبت رساند. فضاپیمای «جونو» در حال کاوش سیاره مشتری بوده و همواره دانسته‌های ما را از این غول گازی افزایش می‌دهد. همچنین اسیریس-رکس (Osiris-Rex) قصد دارد با سیارک بنو (Bennu) ملاقات کرده و از سطح آن نمونه‌برداری کند.

1396-02-19

دیدگاهتان را بنویسید