نسخه جدید آیفون اس ای تا 2 سال دیگر عرضه نخواهد شد!

نسخه جدید آیفون اس ای

نسخه جدید آیفون اس ای تا 2 سال دیگر عرضه نخواهد شد!

نسخه جدید آیفون اس ای اپل (Apple iPhone SE)، چیزیست که شاید بسیاری از علاقه‌مندان به این گوشی 4 اینچی اپل انتظار می‌کشند. یکی از بزرگ‌ترین تحلیلگران شرکت اپل در ادعایی تازه عنوان کرده که کوپرتینویی‌ها سال آینده قصد ندارند از این موبایل جمع و جور رونمایی کنند تا احتمالا برای دیدن نسل جدید این موبایل، می‌بایست تا سال 2018 صبر کنیم.

اپل پس از آن که تصمیم گرفته بود همراه با عرضه خانواده آیفون 6، از عرضه گوشی های 4 اینچی فاصله بگیرد، در رویداد بهاری امسال از یک گوشی جدید به نام آیفون اس ای برای علاقه‌مندان به موبایل های کوچک و جمع و جور رونمایی کرد.

آیفون اس ای (iPhone SE) اپل در حالی از یک صفحه نمایش 4 اینچی بهره می‌برد که مشخصات سخت افزاری زیر قاب زیبای آن مشابه با آیفون 6 اس است. این بدان معناست که این گوشی مجهز به یک تراشه A9 همراه با کمک پردازنده M9، رم 2 گیگابایتی، دوربین 12 اینچی با تکنولوژی فوکوس پیکسل و TTF، تاچ آی دی و کیت NFC است.

حال بسیاری از علاقه‌مندان به کمپانی اپل انتظار دارند که کوپرتینویی‌ها در بهار سال آینده میلادی، از نسخه جدید آیفون اس ای 4 اینچی خود رونمایی کند. مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر ارشد شرکت اپل که پیش از این پیش‌بینی‌های او نظیر حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون در آیفون 7 رنگ واقعیت گرفت، ادعا می‌کند که این شرکت قصد ندارد در سال 2017 نسخه جدید آیفون اس ای را معرفی کند. بنابراین بر خلاف سایر گوشی های هوشمند بزرگ و پرطرفدار، زندگی iPhone SE اپل بیش از دوره‌ای 1 ساله خواهد بود.

نسخه جدید آیفون اس ای

عدم عرضه نسخه جدید آیفون اس ای برای تمرکز بیشتر بر روی فروش آیفون 7

به اعتقاد این تحلیلگر یک استدلال می‌تواند در پشت این اقدام اپل باشد و آن هم فشار بر روی به حداکثر رساندن درآمد ناخالص و قطعات یدکی آیفون 7، پرچمدار تازه وارد شرکت اپل است. به همین خاطر اپل تمرکز ویژه خود را بر روی این گوشی گذاشته و در رویداد خبری اواسط فروردین ماه این کمپانی نسخه جدید آیفون اس ای رونمایی نمی‌شود تا عرضه نسل جدید گوشی های 4 اینچی اپل به زمانی دیگر (شاید 2 سال بعد) موکول شود.

کو همچنین پیش بینی کرده است که در سه ماهه جاری چیزی حدود 40 الی 50 میلیون گوشی آیفون به طور کلی به فروش می‌رسد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته با فروش 51.2 میلیونی، باز هم فروش این گوشی های هوشمند کاهش خواهد یافت. به گفته‌ی وی احتمالا سال آینده نیز همچنان شاهد کاهش فروش آیفون های اپل، در مقایسه‌های سال به سال باشیم.

1395-08-16

دیدگاهتان را بنویسید