نمایشگر جدید جپن دیسپلی با هدف افزایش کیفیت فناوری واقعیت مجازی معرفی شد

نمایشگر جدید جپن دیسپلی

نمایشگر جدید جپن دیسپلی با هدف افزایش کیفیت فناوری واقعیت مجازی معرفی شد

جپن دیسپلی (Japan Display) نام شرکتی مشهور در زمینه تولید نمایشگرهای LCD است که در سال 2012 و از ادغام بخش‌های تولیدکننده ال‌سی‌دی‌های سایز کوچک و متوسط شرکت‌های توشیبا (Toshiba)، سونی (Sony) و هیتاچی (Hitachi) به وجود آمد. حالا نیز شاهد معرفی نمایشگر جدید جپن دیسپلی با هدف برطرف کردن بسیاری از مشکلات فناوری واقعیت مجازی (Virtual Reality) هستیم.

سرعت بازخوانی و تراکم پیکسلی بالای نمایشگر جدید جپن دیسپلی ، بسیاری از مشکلات فناوری واقعیت مجازی را برطرف می‌کند

اوایل هفته قبل، اطلاعاتی در مورد نمایشگر جدید جپن دیسپلی مخصوص فناوری واقعیت مجازی منتشر شد که نشان می‌داد مهندسین این شرکت می‌خواهند تجربه‌ای بهتر از واقعیت مجازی را برای کاربران به ارمغان آورند. نمایشگر جدید جپن دیسپلی قرار است با 3.42 اینچ اندازه و تراکم 651 پیکسل در هر اینچ تولید شود. در واقع جپن دیسپلی تلاش داشته تا با افزایش تراکم پیکسل نمایشگر، از نمایش خطوط بین پیکسل‌ها جلوگیری کنند. بهتر است برای درک این موضوع، تصویری که در ادامه قرار گرفته را مشاهده کنید:

نمایشگر جدید جپن دیسپلی

یکی دیگر از مشکلاتی که این روزها در هدست های واقعیت مجازی دیده می‌شود، تار شدن تصاویر به‌خاطر سرعت بازخوانی پایین نمایشگر است. اما جپن دیسپلی تلاش داشته تا با رساندن سرعت بازخوانی تصاویر از 60 هرتز به 90 هرتز، مشکل تار شدن تصاویر را تا حد زیادی برطرف کند. هرچند شاید سرعت بازخوانی 60 هرتز برای بسیاری از گوشی‌های موبایل کافی باشد، اما در دنیای واقعیت مجازی، حتی 30 هرتز هم می‌تواند تاثیر بسیاری بر نتیجه نهایی داشته باشد. تصویر زیر نیز می‌تواند نتیجه استفاده از نمایشگرهای جدید این شرکت با سرعت بازخوانی بالاتر را نشان دهد:

نمایشگر جدید جپن دیسپلی

علاوه بر این، مهندسین جپن دیسپلی تلاش کرده‌اند تا با کاهش زمان نمایش حرکات تصاویر در هدست واقعیت مجازی و نمایشگر LCD، تجربه‌ای روان‌تر از تماشای محتوای واقعیت مجازی را ارائه دهند.

از آنجایی که بسیاری از هدست‌ها همچون اچ تی سی وایو (HTC Vive)، اوکولوس ریفت (Oculus Rift) و هدست واقعیت مجازی پلی استیشن (PlayStation VR) به نمایشگرهایی با سرعت بازخوانی 90 هرتز مجهز شده‌اند، شاید استفاده از این نمایشگر جدید در آنها توجیهی نداشته باشد. اما نباید فراموش کرد که نمایشگرهای این هدست ها، تراکم پیکسلی پایین‌تری داشته و برخی از مشکلاتی که پیشتر به آنها اشاره کردیم، در آنها دیده می‌شود.

1395-09-06

دیدگاهتان را بنویسید