نگاهی به سخت افزار داخلی گلکسی اس 8 ؛ پرچم دار سامسونگ زیر تیغ !

سخت افزار داخلی گلکسی اس 8

نگاهی به سخت افزار داخلی گلکسی اس 8 ؛ پرچم دار سامسونگ زیر تیغ !

پس از رونمایی از پرچمداران سری اس سامسونگ در سال 2017، روند انتشار شایعات و گزارشات لو رفته از این محصولات متوقف شد و حالا رسانه‌های مختلف با بررسی تخصصی ابعاد متعدد گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) به دنبال جذب مخاطبین بیشتر هستند. میزان قابل تعمیر بودن یک گجت هوشمند همیشه از جمله اولویت‌های مهم انتخاب محصولات به شمار می‌رود و حالا سرویس معروف iFixit به بررسی سخت افزار داخلی گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن پرداخته است.

این پرچمداران جدید در تاریخ 21 آوریل (جمعه , 1 اردیبهشت 1396) رسما وارد بازار می‌شود، اما برخی خریداران خوش‌شانس هم‌اکنون آن را دریافت کرده‌اند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از سخت افزار داخلی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس بدست آوردید، بهتر است سری به بررسی‌های جدید iFixit بزنید.

این سرویس پس از کالبد شکافی گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن، متوجه شد این دو محصول علاوه بر طراحی بیرونی خود، در بخش سخت افزار و قطعات شباهت زیادی به هم دارند. تنها تفاوت بزرگ در این بخش، باتری بزرگتر نسخه پلاس به شمار می‌رود.

iFixit در گزارش خود اعلام کرده است که باز کردن گلکسی اس 8 به دلیل طراحی لایه‌ به لایه شیشه‌ای (با مواد چسبنده قدرتمند) کار آسانی نیست. با این که بیشتر بخش‌های این گوشی را می‌توان به صورت مستقل جایگزین کرد، اما خارج کردن باتری محصول آنچنان ساده نیست. همچنین جایگزین کردن شیشه‌ جلوی گوشی بدون آسیب رسیدن به بخش‌های خمیده تقریبا غیرممکن است. در مجموع، متاسفانه این دو گوشی در زمینه قابلیت تعمیر سخت افزار نمره 4 از 10 را کسب کرده‌اند.

سخت افزار داخلی گلکسی اس 8

سخت افزار داخلی گلکسی اس 8

اگر به خاطر داشته باشید، دو گوشی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سال گذشته به ترتیب نمره 4 و 3 را از همین سرویس کسب کرده بودند. در مجموع اگر دنبال تعمیر سخت افزار گوشی گلکسی اس 8 خود هستید، بهتر است این کار را در خانه انجام ندهید، چرا که مراحل کار بسیار پیچیده و تخصصی هستند.

برای بررسی و تفحص بیشتر پیرامون نحوه طراحی سخت افزار گلکسی اس 8 و قطعات مختلف آن پیشنهاد می‌کنیم به صفحه مربوطه در وب‌سایت سرویس iFixit مراجعه نمایید.

1396-01-30

دیدگاهتان را بنویسید